اگر اهل سفر هستید، این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید!

اقتصاد 100 - این روزها برای راحت‌تر سفر کردن نرم‌افزارها، سایت‌ها و اپلیکیشن های سفر زیادی برای کمک به مسافران ساخته شده است.

اگر اهل سفر هستید، این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید!

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، اکثر اوقات بعد رسیدن به مقصد باید چندین و چند بار پرس‌وجو می‌کردید، در نهایت بعد از سوال از چند نفر و احساس ناامیدی کامل، احتمالاً به جایی مناسب برای استراحت و رستورانی برای غذا خوردن می‌رسیدید؛ هرچند یک شرط دیگر هم وجود داشت، شما باید در زمان مناسب به مقصد می‌رسیدید.

امروز اما برنامه‌ریزی برای سفر شکل دیگری به خود گرفته است. شاید همه مواردی که گفتیم، کمتر از یک ساعت وقت شما را بگیرد و با چند کلیک ساده، مقصد، جاذبه‌های دیدنی آن، اقامتگاه‌هایی منطبق با سلیقه و بودجه شما، اطلاعات پروازها، راه‌ها، آب‌وهوا و... در اختیارتان قرار می‌گیرد و این معجزه تکنولوژی است.

سایت ها واپلیکیشن های سفر برای اقامت

قرار نیست برای هر سفری به سراغ انواع نرم افزار ها و سایت ها برویم. دنیای پر از تکنولوژی ما حتی برای نوشیدن آب هم شمارش لیوان های آبی که میخوریم هم اپلیکیشن طراحی کرده است. قرار نیست برای برنامه ریزی یک سفر ساده آنقدر دورسرمان را با انواع ابزارها شلوغ کنیم که حتی یادمان نباشد که هدف از سفر چه بوده است.

به همین دلیل ما در قدم اول به سراغ ضرورترین نیازهای هر مسافر می رویم. اقامت یکی از مهمترین عناصر هر سفری استو مخصوصا اگر قرار باشد به کشورهای خارجی سفر کنید، ناآشنا بودن با محیط تازه شما را نگران می‌کند. در ادامه سایت و اپلیکیشن های سفر برای اقامت را معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آنها، پیش از سفر اقامتگاهتان را رزرو کنید.

بوکینگ (booking)

معمولاٌ اقامتگاه مهم‌ترین بخش برنامه‌ریزی سفر ما را تشکیل می‌دهد. شما با یک انتخاب بد، می‌توانید ساعت‌ها به‌دلیل ترافیک از جاذبه‌های دیدنی دور بمانید، هزینه سفرتان را چندبرار کنید و یک سفر لذت‌بخش رابه یک تجربه بد تبدیل کنید. به همین دلیل، اغلب مهم‌ترین بخش تصمیم‌گیری افراد در سفر انتخاب یک اقامتگاه مناسب است. Booking.com مشهورترین مرجع برای انتخاب هتل یا اقامتگاه است. این سایت عکس و اطلاعات گوناگونی از اقامتگاه‌های مقصد به شما نشان می‌دهد و بر این اساس، شما می‌توانید انتخاب مناسبی داشته‌ باشید.

شاید بهترین ویژگی سایت بوکینگ در نظر گرفتن جزئیات متنوع است. شما تا دقیق‌ترین جزئیات مربوط به یک اقامتگاه را می‌توانید به سادگی در سایت ببینید، به‌راحتی برای مقصد خود برنامه ریزی کنید. حتی برای برخی از هتل‌ها، برنامه غذایی هتل هم در نظر گرفته شده است.

جالب است بدانید برخی از اقامتگاه‌ها نیازی به پرداخت ودیعه یا مبلغ کرایه پیش از تحویل گرفتن اتاق ندارند و تعداد زیادی از آن ها در booking.com نمایش داده می‌شوند. شاید به صورت کلی این امکان، خاص و مهم به‌ نظر نیاید اما با وجود محدودیت‌های ایران در پرداخت‌های بین‌المللی، این امکان برای ایرانی‌ها می‌تواند یک امتیاز مهم و ویژه محسوب شود.

booking.jpg

هتل (Hotels)

وب سایت Hotels.com هم یکی از مراجع پیدا کردن هتلی مناسب برای شماست. هرچند این وب سایت هم ماننده سایر وب سایت‌های خدماتی، نمی‌تواند خدمات آنلاین به مسافران داخل ایران ارائه دهد، اما مرجع خوبی برای مسافران کشورهای خارجی است. در این سایت نه فقط هتل‌ها بلکه انواع اقامتگا‌ه‌ها قابل سرچ هستند و شما می‌توانید در نهایت اقامتگاهی متناسب با سلیقه و بودجه موردنظرتان پیدا کنید.  اگر نمی‌دانید تفاوت اقامتگاه ها در چیست یا دوست دارید بدانید چه سبک اقامتگاهی بیشتر مناسب شماست، بد نیست سری به مطلب زیر بزنید و با انواع اقامتگاه‌های گردشگری در ایران آشنا شوید بزنید.

انواع اقامتگاه‌ها را بشناسید

hotels.jpg

هاستل ورد (Hostelworld)

به دنبال کم کردن هزینه‌های سفر هستید؟ از آن دسته افرادی هستید که هتل‌های لوکس و آنچنانی برایتان جذابیت ندارد و ترجیح می‌دهید بیشتر با مردم محلی در ارتباط باشید؟ hostelworld یک راه خوب برای پیدا کردن بهترین هاستل‌ها در مقصد مورد نظرتان است. کافی است، تاریخ و تعداد مهمانان را وارد کنید. سپس لیستی از هاستل‌های مربوط به مقصد، اطلاعات و قیمت آن‌ها برای شما نمایش داده می شود.

hostelword.jpg سایت هاستل ورد

سایت ها و اپلیکیشن های سفر برای پرواز و خطوط ریلی

ابزار دیگری که برای سفر نیاز داریم، سایت یا اپلیکیشن سفر برای پرواز است، البته اگر قرار باشد هواپیما را برای حمل و نقلمان انتخاب کنیم. در ادامه، سایت و اپلیکیشن های سفر برای پرواز معرفی شده‌اند که هر کدام کاربرد منحصر به فرد خودش را دارد.

گوگل فلایت (Google Flight)

این ابزار گوگل به شما کمک می‌کند به‌سادگی از برنامه پروازهای مقصد مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید. هرچند باتوجه‌ به محدودیت‌های ایران، ممکن است شما در خرید بلیت از نرم‌افزار پرواز گوگل دچار مشکل شوید، اما به‌خوبی می توانید ازسایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی مثل لست سکند برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. امّا به جز خرید بلیط، google flights می‌تواند ابزار خوبی باشد برای پیدا کردن مسیر پروازی مناسب به‌ویژه برای کسانی که نیاز به پروازهای بین‌المللی دارند.

flights.jpg گوگل فلایت از سایت های مناسب سفر

فلایت رادار 24 (Flightradar24)

به دنبال بهترین مسیر هوایی برای پروازتان هستید یا درباره سفرهای هوایی کنجکاوید؟ flightradar24  یکی از جذاب‌ترین سایت‌ها برای علاقه‌مندان به سفرهای هوایی است. شما از لحظه به لحظه وضعیت آسمان اطلاع دارید و تقریبا همه پروازها و خطوط هوایی را به شما نشان خواهد داد. فلایت رادار یک اپلیکیشن سفر هم محسوب می‌شود که می‌توانید با استفاده از سایت یا اپلیکیشنش از هواپیماهایی که در حال پرواز هستند، مطلع شوید.

اپن ریل وی مپ (Openrailwaymap)

برای کسی که باید به صورت شخصی برنامه سفر بریزد هیچ چیز بیشتر از اطلاعات به کار نمی آید، اگر قرار است در مدت محدودی با هزینه ای اندک چند شهر یا کشور را بگردید، بهتر است، حتما از روش های مختلف سفر اطلاع داشته باشید، openrailwaymap نقشه همه راه های ریلی جهان را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید ایستگاه‌ها و حتی نوع خط آهن (سریع السیر یا معمولی) را از طریق این سایت ببنید.

openrailwaymap.jpg سایتی برای شناخت خطوط ریلی دنیا

سایت ها و اپلیکیشن های سفر برای مسیریابی

یکی از نیازهای اساسی مسافران در سفر، مسیریابی است. با راه افتادن اپلیکیشن های سفر برای مسیریابی، دیگر نیازی به پرس و جو از محلی‌ها و مسافران قبلی نیست؛ کافی از مقصدتان را مشخص کنید و مسیری که مشخص شده را ادامه دهید.

گوگل مپ (google map)

مهم‌ترین دستیار شما برای سفر از زمان برنامه‌ریزی تا بازگشت به خانه ابزار گوگل‌مپ google map  است. یک نقشه جیبی با امکانات فراوان. شما در گوگل‌مپ قابلیت‌های بسیاری را در اختیار خواهید داشت. برای شروع کافی است مقصد خود را در گوگل‌مپ جستجو کنید.

این ابزار گوگل مسیر دسترسی به مقصد، وضعیت ترافیک و مدت زمانی که شما در مسیر خواهید بود را به شما نشان خواهد داد، اما این ابتدایی‌ترین شکل استفاده از گوگل‌مپ خواهد بود. بد نیست بدانید که این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که هم‌زمان چند نقطه را علامت‌گذاری کنید و به این صورت حتی توقف‌های میان راه را هم به‌سادگی در برنامه خود خواهید دید. علاوه بر این گوگل‌مپ می‌تواند شیب و اختلاف سطح مسیر را به شما نشان دهد که برای کوله‌گردها و دوچرخه سواران مزیت مهمی محسوب می‌شود.

یک نکته مهم گوگل‌مپ نمایش انواع مکان‌ها روی آن است، در صورت نیاز شما می‌توانید هرچه را که بخواهید از یک پمپ‌بنزین گرفته تا درمانگاه، فروشگاه و ... جستجو کرده تا نزدیک‌ترین مقصدی را که می‌خواهید پیدا کنید، البته این مسئله به‌شرط آن است که صاحب یا متصدی آن را روی نقشه گوگل ثبت کرده باشد.

گوگل‌مپ مزایایی زیادی دارد که در یک مطلب مجزا می‌توان به آن پرداخت. برای معرفی در این مطلب ما صرفاً به‌صورت کلی و اجمالی برخی از این مزایا را برای شما بازگو می‌کنیم، برای مثال شما می‌توانید نقشه ماهواره‌ای  را نیز روی گوگل‌مپ ببینید. همچنین یکی از مهم‌ترین مزایای آن امکان ذخیره اطلاعات و استفاده آن به‌صورت آفلاین است.

google map.jpg سایت گوگل مپ از بهترین سایت های مناسب سفر

 ویز (Waze)

ویز(Waze) یکی از نرم‌افزارهای محبوب مسیریابی در ایران است. بیشتر شما باید با کاربرد آن آشنا باشید. نشان‌دادن نزدیک‌ترین مسیر به مقصد، چراغ‌های راهنمایی، حجم ترافیک، حتی سرعتی که در حرکت هستید، در این ابزار نشان داده می‌شود.

ways.jpg ویز از بهترین اپلیکیشن های سفر برای مسیریابی

سایت ها و اپلیکیشن های سفر برای خواندن نظرات

 استفاده از تجربه دیگران، طعم سفر شما را دلپذیرتر می‌کند، چون واقع بینانه‌تر می‌توانید سفرتان را برنامه‌ریزی کنید. مسافرهایی که مسیر مورد نظر شما را تجربه کرده‌اند ممکن است به نکاتی اشاره کنند که هیچ کدام از سایت‌های مقصدتان، اشاره نشده باشد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر، حتما نظر دیگران را درباره هتل، جاذبه و موارد دیگر در این سایت و اپلیکیشن های سفر بخوانید تا با اتفاقات غیرمنتظره در سفر کمتر مواجه شوید.

تریپ ادوایزر (Trip advisor)

احتمالا برای شما هم پیش‌آمده که با دیدن عکس‌های پر رنگ و لعاب، یک مقصد برای سفر انتخاب کنید و با رسیدن به آنجا حسابی ناامید شوید! تریپ ادوایزر Trip advisor یک راهنمای سفر بدون اغراق است. در این سایت، شما می‌توانید تجربه‌تان را از سفر به هر منطقه‌‌‌‌‌ با دیگران به اشتراک بگذارید، به رستوران‌ها و اقامتگاه‌هایش امتیاز دهید و تصویر نسبتا کاملی برای کسانی که در آینده به آنجا سفر می‌کنند، بسازید.

در واقع این سایت یک منبع کامل از اطلاعات کلی و جزئی درمورد مقصد، فعالیت‌های مناسب و فرهنگ آن است و اطلاعاتش توسط افرادی که سفر می‌کنند، تکمیل می شود، مثلا اگر شما قصد سفر به یزد را داشته باشید، کافی است نام این شهر را در تریپ ادوایزر سرچ کنید. سپس لیستی از مکان‌های دیدنی یا فعالیت‌هایی که افراد در این شهر انجام داده‌اند را می‌ببینید و نظرات افراد مختلف درباره آنها. این نظرات درمورد سفر، برخورد افراد و همینطور اقامتگاه‌ها می‌تواند به آسان‌تر شدن سفر شما کمک بزرگی کند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما