لرستان؛ استانی با گردشگردی برای تمام فصول

اقتصاد 100 - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: لرستان با آب و هوایی مطلوب دارای ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری زیادی در حوزه های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که در تمام فصول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

لرستان؛  استانی با گردشگردی برای تمام فصول

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، عطا حسن پور امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیون و ۳۰۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان دیدن کرده اند که قلعه «فلک‌الافلاک» خرم آباد با آمار ۱۸۵ هزار و ۴۷۹ نفر بیشترین بازدیدکننده‌ها را داشته است.

«فلک الافلاک» و «بیشه» در صدر بازدید گردشگران

وی اظهار کرد: از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریورماه امسال در مجموع بیش از ۶۲۴ هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های لرستان بازدید داشته که بیشترین بازدید مربوط به شهر خرم آباد و قلعه تاریخی، فرهنگی «فلک‌الافللاک» بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه در این مدت همچنین بیش از یک میلیون و ۲۳۵ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید داشته اند افزود: بیشترین آمار بازدید در جاذبه‌های طبیعی نیز از آبشار «بیشه» خرم آباد بوده است.

حسن‌پور تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۷۷ هزار نفر از اماکن مذهبی، ۲۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز و سه هزار و ۶۴۰ نفر از مناطق تفریحی لرستان بازدید کرده اند.

وی به وجود بیش از ۶۰ آبشار دائمی و فصلی، اماکن تاریخی، چشمه ها و سراب‌ها، پل‌های تاریخی، غارها و تالاب ها در کنار آب و هوای چهار فصل لرستان اشاره و بیان داشت: تلاش می کنیم به منظور رفاه گردشگران زیرساخت‌های لازم را در کنار جاذبه‌های استان فراهم کنیم تا شاهد ماندگاری بیشتر مسافر در این دیار زیبا و خوش آب و هوا باشیم.

اقامت بیش از ۳۸۳ هزار مسافر در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری وارد لرستان شده‌اند که ۳۸۳ هزار و ۲۹۵ نفر از آنها در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده اند.

حسن پور عنوان کرد: از مجموع اقامت مسافران در استان لرستان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیشترین اسکان مربوط به اقامتگاههای موقت از جمله کمپ‌ها و چادرهای مسافرتی با ۱۳۵ هزار و ۷۸۸ نفر و هتل‌ها با ۵۰ هزار و ۵۴۵ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۴۴ مورد بازدید نظارتی در استان صورت گرفته افزود: از این تعداد ۲۴۵ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۱۶۷ مورد دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۳۳ مورد رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، ۶۵ مورد تذکر کتبی، ۲۸ مورد اخطار، ۵ مورد تشویق و یک مورد هم تعلیق مرکز پذیرایی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: لرستان با آب و هوایی مطلوب دارای ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری زیادی در حوزه های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که در تمام فصول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما