جشنواره های برداشت محصول در پاییز را از دست ندهید/ انار در بجستان خراسان رضوی

اقتصاد 100 - جشنواره یک روزه انار بجستان با عنوان "یاقوت سرخ" همزمان با فصل برداشت این محصول در این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مستعد تولید انار در منطقه و استان خراسان رضوی برگزار شد.

جشنواره های برداشت محصول در پاییز را از دست ندهید/ انار در بجستان خراسان رضوی

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، جشنواره یک روزه انار بجستان با عنوان "یاقوت سرخ" همزمان با فصل برداشت این محصول در این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مستعد تولید انار در منطقه و استان خراسان رضوی برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان افزود: اهداف برگزاری این جشنواره تبیین اهمیت و جایگاه این شهرستان در تولید و برداشت انار در منطقه و کشور، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف برای بازاریابی انار بجستان، ارتقای بهره وری آب کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار و معرفی خواص دارویی و غذایی انار است.

مجتبی محرابی افزود: در این جشنواره یک روزه که با حضور مسوولان و صاحبنظران و فعالان مراکز تحقیقاتی و بخش کشاورزی در زمینه تولید و صادرات انار برگزار می شود راهکارهای موثر در راستای اهداف برگزاری آن بحث و تبادل نظر می گردد.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه معرفی محصولات و تولیدات باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری و غذاهای محلی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان برپایی تورهای بازدید از باغها و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان بجستان به خصوص در زمینه تولید انار را دیگر بخشهای این جشنواره برشمرد.

محرابی افزود: این شهرستان با هزار و ۱۰۰ هکتار باغهای زیر کشت انار از جمله اصلی ترین خاستگاههای تولید انار در کشور و استان خراسان رضوی است و انار این منطقه از کیفیت و تنوع زیادی برخوردار است و به دلیل شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و استفاده نکردن از سموم و کودهای شیمیایی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما