رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد؛

«پیروز» باید به طبیعت بازگردد / رایزنی با وزارت راه برای فنس‌کشی معابر حیات وحش

اقتصاد ۱۰۰ - رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته‌ایم تا تمامی معابری که در آن حیات وحش وجود دارد، توری‌کشی شود.

«پیروز» باید به طبیعت بازگردد / رایزنی با وزارت راه برای فنس‌کشی معابر حیات وحش

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد ۱۰۰، «علی سلاجقه» در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت توله یوزپلنگ ایرانی، اظهار کرد: وضعیت توله یوز خوشبختانه وضعیت مناسبی است‌. این یوز باید جنگنده شود که امیدواریم یک روز در منطقه توران رهایش کنیم، چون این توله یوز دست‌پروده انسان است و باید بیاید و در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی برسد.

سلاجقه افزود: در مورد تک‌ درنایی که از سیبری آمده است نیز دیدید که در تالاب انزلی می‌رود و می‌آید و داریم با کشورهایی که جفت آن را داشته باشند، رایزنی می‌کنیم تا آن را تأمین کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تأکید کرد: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته‌ایم تا تمامی معابری که در آن حیات وحش وجود دارد، توری‌کشی شود و هم معابری که باید برای حیات وحش کارش انجام شود، در دستور کار قرار گیرد و نمونه عینی آن هم در منطقه توران است که دارد اجرایی می‌شود.

سلاجقه یادآور شد: برای حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی تأمین علوفه با مشکل مواجه می‌شود که در مناطق مسکونی ما برای اولین‌بار بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت به آنان پرداخت شود.

انتهای پیام/

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما