پرواز به مقصد ژاپن سودی ندارد/ جنگ اوکراین و دردسر تازه برای خطوط هوایی

اقتصاد 100 - بسیاری از خطوط هوایی اکنون بدون هیچ سودی مثلاً به ژاپن پرواز می کنند و زمان این پرواز نیز بسیار طولانی تر از قبل، است و به 4 ساعت می رسد .

پرواز به مقصد ژاپن سودی ندارد/ جنگ اوکراین و دردسر تازه برای خطوط هوایی

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، پس از آنکه اتحادیه اروپا و مسکو حریم هوایی خود را ممنوع کردند، خطوط هوایی جهان در حال آماده شدن برای قرنطینه طولانی مدت راهروهای پروازی شرق به غرب هستند.

اخیراً با موافقت وزرای اتحادیه اروپا پرواز خطوط هوایی روسیه در  ده ها کشور از جمله تمامی 27 عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

اکنون این اقدام موجب شده است تا پروازهای بسیاری لغو و بسیاری از خطوط هوایی مجبور شده اند تا مسیر خود را به سمت مسیرهایی پرهزینه تغییر دهند .

بعلاوه این اقدام روند بهبود صنعت حمل و نقل هوایی را که پس از همه گیری کرونا با مشکل مواجه شده بود نیز با مشکل مواجه کرده است .

کارشناسان هوایی اروپا تاکید دارند که  بدون دسترسی به مسیرهای هوایی روسیه، شرکت های هواپیمایی باید پروازها را به سمت جنوب تغییر مسیر دهند و همچنین از مناطق پر تنش در خاورمیانه اجتناب کنند.

هنریک هولولی، مدیر کل حمل و نقل کمیسیون اروپا در این باره گفت : "این تغییر مسیر قابل توجه بوده و تأثیر مستقیم بر پروازهای اروپایی به آسیا که بر فراز خاک روسیه انجام می شد،  داشته است. خطوط هوایی قبلاً بیشترین آسیب را در اروپا متحمل شده اند و این به معنای بدهی های بزرگ برای خدمات بهتر این خطوط است . به عنوان مثال بسیاری از خطوط هوایی اکنون بدون هیچ سودی مثلاً به ژاپن پرواز می کنند و زمان این پرواز نیز بسیار طولانی تر از قبل، است و به 4 ساعت می رسد .

وی افزود :  همچنین این امر موجب می شود که پروازهایی ازآسیا به اروپا نیز طولانی تر از گذشته باشد و هزینه و سوخت بیشتری را به شرکت های هوایی منطقه تحمیل کند ."

باید گفت در این میان حتی خطوط هوایی روسیه نیز دچار مشکلات متعددی شده اند از جمله شرکت ایروفلوت اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی تمام پروازهای تجاری به مقاصد اروپایی و همچنین پروازهای تعدادی از مقاصد در آمریکای مرکزی را لغو کرده است .

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما