پیوستگی اعتراضات اخیر به اقتصاد خانواده فراموش شده است

اقتصاد 100 - شاید مسئولان در اجرای اصل 27 قانونی اساسی در برگزاری تجمعات سستی کرده باشند اما این کم کاری در اجرای اصل 31 در حق داشتن مسکن بیشتر به چشم می خورد.

پیوستگی اعتراضات اخیر به اقتصاد خانواده فراموش شده است

گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، خط فقر در شرایط فعلی 18میلیون تومان اعلام شده است که این رقم فارغ از آنکه با احتساب همه هزینه های خانوار تخمین زده شده است یا اینکه آیا هزینه شهریه های تحصیلی فرزندان در دبیرستان یا دانشگاه هم در زمان تعیین عدد خط فقر مورد توجه بوده است یا نه، با این وجود نمی توان منکر آن شد که وقتی چند میلیون مستأجر وجود دارند، وقتی بخش‌های قابل توجهی از مردم در تأمین مواد اصلی غذایی دچار مشکل هستند دیگر عدد فقر اعلام هم نشود همه در کوچه و برزن قادر به تخمین آن هستند.

حتی اگر فرض بر این باشد که ریشه اعتراضات اخیر نمی تواند اقتصادی باشد  دست کم همه قبول داریم مسئله اقتصاد در اعتراض‌های سال‌های اخیر نقش داشته است از اعتراضات بنزین در آبان98 تا اعتراضات صنفی و ... مشکلات اقتصادی یک عامل مهم در کنار دیگر عوامل بوده است.

شاید واقعا دلیلی ندارد مسئولان همچنان به اجرای اصل27 قانونی مبنی بر امکان برگزاری تجمعات قانونی بی‌تفاوتی شود اما آنچه مسلم است باید در اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که حق هر فرد و خانواده ایرانی را در خصوص داشتن مسکن مطرح می‌کند که بر اساس این اصل، دولت‌ها موظف به تأمین آن شده‌اند را مورد توجه قرار دهند و اگر در اعتراضات اخیر چنین نیازی فریاد زده نمی شود اما باید شنیده شود.

اگر یک فرد در جامعه شغل و مسکن داشته باشد و توانسته باشد خانواده تشکیل دهد، کمتر به موضوع اعتراض ولو فرهنگی و سیاسی می‌پردازد پس مسئولان باید بیش از هر زمان به فکر رفع مشکلات اقتصادی باشند تا آرامش به کشور برگردد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما