حقوق گمشده مسافران در پروازهای ایرانی / غیرقانونی ها را ایرلاین ها قانونی‌ کردند!

اقتصاد 100 - اعلام تغییر ساعت پرواز به مسافران قبل از سفر، مدتی است به یک رویه تبدیل شده که از سوی بعضی ایرلاین‌ ها انجام می شود.

حقوق گمشده مسافران در پروازهای ایرانی / غیرقانونی ها را ایرلاین ها قانونی‌ کردند!

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، در این مورد پرسشی که از سوی مسافران هواپیماها بی پاسخ مانده، این است که آیا این اقدام قانونی است و با توجه به این که مسافران جهت سفر خود و انتخاب ساعت پرواز برنامه ریزی می کنند، آیا ایرلاین می‌ تواند به عنوان مثال ساعت پرواز را از ۱۰ صبح به ۸ صبح تغییر دهد؟

کارشناسان حوزه هوانوردی در این مورد با تاکید بر این که قطعا این اقدام قانونی نیست، می گویند این کار از نظر حقوق مسافر هم نقض قرض محسوب می شود.

به گفته آنان، چنانچه قرار است تغییری در ساعت پرواز و یا تاریخ پرواز رخ دهد، حداقل ۲۴ ساعت قبل باید به اطلاع مسافران رسیده شود تا اگر ضرورت ایجاد کرد پرواز و ایرلاین جایگزین انتخاب شود. ولی در کشور ما با توجه به شرایط ایرلاین ها از نظر نبود هواپیما و یا جایگزین، نبود قطعات فنی و ... که به دلیل شرایط خاص تحریم بر صنعت هوانوردی حاکم شده این موارد به تدریج در حال عادی شدن است.

کارشناسان معتقدند این در حالی است که در قوانین و مقررات مربوط به حقوق مسافر، از شیوه نامه های یاتا پیروی می شود و باید مطابق با شرایط یاتا اقدام و برخورد لازم در این مورد صورت گیرد.

به گفته کارشناسان، سازمان هواپیمایی در این موارد و به خصوص تاخیرات پروازی پیگیرهای لازم را انجام می دهد  و واحدی به نام رسیدگی به شکایات در خصوص حقوق مسافر در این سازمان به فعالیت می پردازد.

کارشناسان می گویند؛ در صورت وجود شکایت از طرف مسافر یا مسافران، این موضوع کاملا توسط واحد مذکور پیگیری شده و در صورت تضییع حقوق مسافر خسارت لازم،طبق قوانین و مقررات از متخلفان اخذ می شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز