مرز و جاده ارمنستان باعث آزار تجار ایرانی است

اقتصاد 100 - استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: وضع فعلی مرز ایران با ارمنستان مناسب نبوده و رضایت بخش نیست و فعالان اقتصادی استان در تردد از مرز و جاده موجود اذیت می شوند.

مرز و جاده ارمنستان باعث آزار تجار ایرانی است

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، عابدین خرّم در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان، به دستور رییس جمهور مبنی بر فعال شدن دیپلماسی مرزی و سفر هیات آذربایجان شرقی به ارمنستان اشاره کرد و گفت: طرف ارمنی استقبال خوبی از ایرانی ها برای همکاری های اقتصادی دارد و فضا برای کار در این کشور بسیار است از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که ارمنستان بهترین راه برای ورود به بازار اوراسیاست.

وی اظهار کرد: وضع فعلی مرز ایران با ارمنستان مناسب نبوده و رضایت بخش نیست و فعالان اقتصادی استان در تردد از مرز و جاده موجود اذیت می شوند.

وی با بیان اینکه در دیپلماسی باید منافع خودمان را دنبال کنیم، افزود: متاسفانه مرزهای منطقه ملتهب است و کنسولگری در این زمینه نیز باید ایفای نقش کرده و با اقدامات لازم، از انفعال طرف ارمنی جلوگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی به برگزاری رزمایش اقتدار نیروهای مسلح در منطقه ارس نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما از همسایگان، رعایت حق همسایگی است و پیام این رزمایش نیز صلح و آرامش در مرزها و کشورهای همسایه بود.

خرم همچنین از سرکنسول ایران در قاپان خواست تا اقداماتی را با هماهنگی طرف ارمنی انجام دهد تا مدت زمان توقف خودروها در گمرک و مرز کاهش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد افتتاح سرکنسولگری کشورمان در قاپان به رفع موانع موجود در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما