آنفلوانزا به اوج رسید/ فعلا سفر نروید

اقتصاد 100 - بیماری آنفلوانزا، در برخی استان بر بیماری کووید ۱۹ غلبه کرده و آمار مبتلایان روند افزایشی به خود گرفته است.

آنفلوانزا به اوج رسید/ فعلا سفر نروید

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، عباس اسماعیلی، معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: بیماری آنفلوانزا، در این استان بر بیماری کووید ۱۹ غلبه کرده و آمار مبتلایان روند افزایشی به خود گرفته است.

اسماعیلی اظهار کرد: تعداد افراد مثبت کرونایی در هفته سوم مهرماه ۵۱ مورد بوده در حالیکه این رقم در هفته چهارم به ۲۲ مورد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش ۵۷ درصدی موارد مثبت در استان مرکزی طی هفته چهارم نسبت به هفته سوم مهرماه سال جاری اظهار کرد: کاهش ۱۰۰ درصدی موارد فوتی کرونایی، ۶۱ درصدی سرپایی و ۴۰ درصدی بستری در هفته چهارم مهرماه به نسبت هفته سوم در سطح استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سرماخوردگی، کرونا و آنفلوانزا سه بیماری ویروسی شایع فصل پائیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا، سوش غالب ویروس‌های شایع و تنفسی شبه آنفلوانزا در این استان است.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک شد و با اشاره به علائم بیماری‌های ویروسی گفت: دوره درمان بیماری آنفلوانزا معمولا یک هفته و سرماخوردگی سه روز است و علائم آنفلوانزا با بیماری کووید ۱۹ شباهت دارد با این تفاوت که دستگاه تنفسی فوقانی نظیر حلق و حنجره مبتلا می شود در حالیکه در سوش اُمیکرون بیماری کووید ۱۹ دستگاه تنفسی ریوی درگیر می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما