هفت منطقه آزاد تجاری جدید در راه است

اقتصاد 100 - سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری از تصویب هفت منطقه آزاد جدید خبر داد.

هفت منطقه آزاد تجاری جدید در راه است

به گزارش گروه زیربنایی خبرگزاری آنا، نصرالله ابراهیمی، سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: طرح جامع اجرایی عمده مناطق آزاد تجاری جدید تهیه و به مراجع ذیصلاح برای تصویب ارسال شده است.

ابراهیمی در این باره اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای مناطق آزاد جدید اعتباری به منظور تدوین طرح جامع مصوب کرده که با استفاده از آن عمده هفت منطقه آزاد جدید مصوب شده، طرح جامع خود را تهیه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین اساسنامه مناطق آزادی که طرح جامع آنها به اتمام رسیده برای تصویب به مراجع بالا دستی از جمله شورای نگهبان ارسال شده و جانمایی آنها در اراضی از پیش تعیین شده با انتصاب مدیران اجرایی جدید در حال پیگیری است.

ابراهیمی گفت: به محض پیاده‌سازی طرح جامع؛ دبیرخانه بودجه لازم اجرای زیرساخت‌ها آنها برای پیشنهاد در بودجه به دولت ارائه می‌شود تا در مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال آینده تخصیص داده شود.

وی یادآور شد: اجرای زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و فرآیندهای اجرایی این مناطق بر اساس سیاست‌های شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و وزارت امور اقتصاد و دارایی بر اساس نسل نوین مناطق آزاد به ویژه اقتصاد دانش‌بنیان، دیجیتال و هوشمند سازی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما