امکان تردد با خودرو شخصی بین ایران و افغانستان فراهم شد

اقتصاد ۱۰۰ - مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در جلسه با نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان بر لزوم ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی در تردد‌های زمینی از مرز‌های مشترک دو کشور تأکید کرد.

امکان تردد با خودرو شخصی بین ایران و افغانستان فراهم شد

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد ۱۰۰، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در جلسه با نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان بر لزوم ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی در تردد‌های زمینی از مرز‌های مشترک دو کشور تأکید کرد.

در جلسه با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با هدف بررسی مشکلات موجود پیرامون تردد‌های زمینی با وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان و تسهیل فرآیند‌های ورود موقت برگزار شد.

محمدحسین صوفی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی، ترانزیت و گردشگری دو کشور همسایه ایران و افغانستان گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو صادر شده از سوی دولت افغانستان که با مجوز و تأیید فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) صادر می‌شود را مجاز دانسته و آمادگی انتقال تجارب و تقویت زیرساخت‌های قانونی بین‌المللی موجود و توسعه همکاری‌های دو جانبه را در اختیار طرف افغانستانی قرار دهد.

او افزود: از این رو در راستای تسهیل و تسریع در عبور و مرور اتباع دو کشور به ویژه تردد رانندگان ترانزیت افغانستان در خاک جمهوری اسلامی ایران، وسایل نقلیه موتوری که دارای مجوز‌های قانونی بین‌المللی هستند می‌توانند به راحتی در مرز‌های مشترک میان ایران و افغانستان تردد کنند. این اقدام موجب توسعه ارتباطات و مشترکات میان دو کشور و توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان ایران و افغانستان خواهد شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما