در باکو چه کاری می‌توان انجام داد؟

اقتصاد ۱۰۰ - شهر ساحلی باکو ترکیب عجیبی از قدیم و جدید است. برج‌های نمادین شعله نشان‌دهنده اهمیت آتش در فرهنگ آذربایجان است. آذربایجان به معنای «محافظ آتش» است.

در باکو چه کاری می‌توان انجام داد؟

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد ۱۰۰، شهر ساحلی باکو ترکیب عجیبی از قدیم و جدید است. برج‌های نمادین شعله نشان دهنده اهمیت آتش در فرهنگ آذربایجان است. آذربایجان به معنای «محافظ آتش» است.

ایچری‌شهر [ارگ باکو] که شهر قدیمی پایتخت آذربایجان است، از سوی یونسکو به‌عنوان یک سایت جهانی معرفی شده است. این شهر با دیوارهای دفاعی قرن دوازدهمی محصور شده است. موزه کتاب‌های مینیاتوری در اینجا قرار دارد و از سوی دیگر این شهر قدیمی، کوچک‌ترین قبر جهان با ابعاد تنها ۲ در ۲ میلی‌متر را در خود جای داده است.

موزه هنرهای مدرن جایی است که می‌توان آثار هنرمندان محلی آذربایجان از قرن دوم تا به امروز را مشاهده کرد.

اگر می‌خواهید به قلب پایتخت برسید باید به بازارها سر بزنید. یاشیل بازار، بزرگترین بازار شهر است. یاشیل پر از ادویه‌ها، آب میوه‌ها و میوه‌های عجیب و غریب است، مکان مناسبی برای تهیه میان وعده‌های خوشمزه محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، در ساعت‌های ابتدایی روز به آنجا بروید و در عطرها و نمایشگرهای رنگارنگ غوطه‌ور شوید.

«تازه بازار» یک گزینه عالی برای خاویار بلوگا، عسل محلی و گیاهان دارویی است. بازارها مکان خوبی برای امتحان برخی از غذاهای کلاسیک آذربایجانی از جمله پلو که در واقع یک غذای برنجی با طعم زعفران و سبزی معطر است. خوراک پیتی نیز یک خورش تهیه شده از گوشت بره با سبزیجات است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما