طولانی‌ترین سفر در عربستان هرگز «بیش از ۲۰ دقیقه» نخواهد شد

اقتصاد 100 - مجریان پروژه نئوم در عربستان ادعا می‌کنند که پس از تکمیل آن سفر از طریق قطار‌های سریع السیر صورت می‌گیرد و طولانی‌ترین سفر هرگز «بیش از ۲۰ دقیقه» به طول نخواهد انجامید.

طولانی‌ترین سفر در عربستان هرگز «بیش از ۲۰ دقیقه» نخواهد شد

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، عربستان سعودی طرح های بلند پروازانه ای را در حوزه های  در دستور کار دارد و بسیاری براین باورند که ریاض به دنبال رقابت با امارات و قطر در این زمینه است .

شهر فرودگاهی 4.5 میلیارد دلاری در صد کیلومتری مکه یکی از این پروژه های عظیم است . این شهر در جده  و در بخش مرکزی طرح توسعه فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز احداث می شود و عربستان به دنبال آن است تا بتواند ورودی غربی این کشور را به این روش تقویت کند.

شهر فرودگاهی جده در مجاورت و ارتباط با ترمینال شماره یک (افتتاح شده در سال 2019) فرودگاه فعلی جده می باشد. ترمینال 1 با مساحتی بالغ بر 810 هزار مترمربع ظرفیت جابجایی 45 میلیون مسافر سالیانه را تا سال 2030 خواهد داشت.

با اتمام طرح توسعه فرودگاه جده تا  سال 2035، جمعیتی بالغ بر 114 میلیون نفر مسافر در سال را خواهد داشت.

در بخش مرکزی شهر فرودگاهی جده ، ایستگاه قطار پرسرعت حرمین قرار دارد که در سال 2019 افتتاح شد و با سرعتی بالغ بر 300 کیلومتر بر ساعت در عرض 45 دقیقه، شهرهای جده و مکه را به یکدیگر متصل می‌کند. 

پروژه نئوم

این یک پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری است که بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای کنار گذاشتن صنعت نفت به عنوان منبع اصلی درآمد آن کشور قلمداد می‌شود.

توسعه دهندگان پروژه نئوم ادعا می‌کنند که آن پروژه با مساحتی بیش از ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربع بزرگ‌تر از مساحت کویت یا اسرائیل و کاملا خارج از محدوده سیستم قضایی فعلی عربستان سعودی خواهد بود و توسط یک سیستم حقوقی خودمختار اداره می‌شود که توسط سرمایه گذاران پایه ریزی شده است.

توسعه دهندگان پروژه نئوم ادعا می‌کنند که پس از تکمیل آن سفر در امتداد The Line از طریق قطار‌های سریع السیر صورت می‌گیرد و طولانی‌ترین سفر هرگز «بیش از ۲۰ دقیقه» به طول نخواهد انجامید. علاوه بر این، نئوم خانه اوگزاگون خواهد بود شهری شناور بر روی آب به طول ۷ کیلومتر که آن را به بزرگترین سازه شناور در جهان تبدیل می‌کند.

نئوم بخشی از چشم انداز عربستان سعودی برای وابستگی کمتر به نفت است.

شهر لاین

طرح پروژه بلندپروازانه شهری «لاین» است از دیگر این طرح هاست ، شهری تک ساختمانی در بیابان 170 کیلومتری مسافت که ۹ میلیون نفر در آن زندگی خواهند کرد؛ ایده‌ای که به نظر می‌رسد از یک محقق ایرانی بوده است.

این پروژه که بخشی از اَبَرشهر آینده نگرانه‌ی نئوم می باشد، در شمال غربی کشور عربستان سعودی واقع شده است و با نمای آینه ای خود،

یک ساختمان با عرض ۲۰۰ متر است که به نام «شهر عمودی» شهرت گرفته است و ۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار می‌گیرد. مساحت این شهر عمودی ۳۴ کیلومتر مربع خواهد بود.

طراحان این طرح ادعا می‌کنند که لاین قرار است به طور کامل با انرژی‌های تجدیدپذیر کار کند؛ بدون جاده، خودرو یا انتشار گازهای گلخانه‌ای. براساس این طرح، ریلی در این شهر راه‌اندازی خواهد شد که با قطار پرسرعت و بدون دود، بخش‌های مختلف آن را به هم وصل می‌کند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما