دولت به دنبال راه انداختن یک جشن جدید

استاندار سمنان گفت: جشن پایان بی‌آبی در روستاهای استان سمنان به‌زودی برگزار می‌شود.

دولت به دنبال راه انداختن یک جشن جدید

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در دیدار با معاون قرارگاه کشوری امام حسن مجتبی (ع) در محل دفتر خود اظهار کرد: با اجرای دومین قرارداد بزرگ آبرسانی به مناطق محروم و روستاها در استان سمنان، جشن پایان بی‌آبی در روستاها و مناطق محروم استان سمنان به‌عنوان نخستین استان در کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و جهاد آبرسانی به مناطق محروم خوب عمل کرده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای تنش آبی شدید است، خاطرنشان کرد: پراکندگی روستایی استان یکی دیگر از مواردی است که اهمیت آبرسانی به روستاها و مناطق محروم را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

هاشمی گفت: ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای مرحله اول قرارداد آبرسانی به مناطق محروم و روستایی استان هزینه شده و در این خصوص پروژه‌های مرتبط با قرارداد آبرسانی اول استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی تأکید کرد: همراهی و مساعدت استان سمنان به‌منظور تأمین منابع اعتباری سهم استان در حوزه آبرسانی انجام خواهد شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: با تکمیل قرارداد دوم آبرسانی، جشن پایان بی‌آبی در روستاهای استان به‌صورت پایلوت در کشور انجام خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: جهاد تبیین به‌منظور آگاهی و فرهنگ‌سازی بین مردم در خصوص هزینه‌های انجام شده برای آماده‌سازی و آبرسانی پایدار باید در دستور کار باشد.

وی گفت: توجه به روستاها به‌منظور تثبیت سکونت در روستاها، تقویت امنیت و جلوگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها امری حائز اهمیت بوده و آبرسانی به روستاها در این بخش بسیار ضروری است.

پایان پیام/74002/م/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما