ایلان ماسک خواستار قدرت بیشتر در تصمیم‌گیری‌های تسلا شد

اقتصاد ۱۰۰ - ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بعد از فروش بخشی از سهام خود اکنون حق رأی کمتری در تصمیم‌گیری‌های مربوط به این شرکت خودروسازی دارد. در حال حاضر حدود 13 درصد از سهام این شرکت متعلق به ایلان ماسک است. به‌همین دلیل حق رأی کمتری نسبت به قبل در هیأت مدیره دارد و از این بابت ناراحت است.

ایلان ماسک خواستار قدرت بیشتر در تصمیم‌گیری‌های تسلا شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، ایلان ماسک روز دوشنبه با انتشار پستی نوشت، علی‌رقم رشد تسلا و پیشروبودن در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک، وی از اینکه نسبت به قبل حق رأی کمتری دارد، ناراحت است. سهامداران قبلاً از ماسک و تسلا در دادگاه دلاور شکایت کرده بودند. آنها ادعا داشتند که وی تعهدات خود را نقض کرده است. زمانی ایلان ماسک سهام بیشتری در تسلا داشت و همین مسأله باعث می‌شد از نظر قانونی درصد بالاتری از حق رأی را در تصمیم‌گیری‌های هیأت مدیره از آن خود کند. بعد از آنکه ایلان ماسک مجبور شد بخشی از سهام خود را برای تأمین بودجه خرید شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بفروشد، وضعیت وی در تسلا نیز تغییر کرد.

ایلان ماسک از شرایط فعلی خود در تسلا رضایت ندارد!

ایلان ماسک قبلا حدود 25 درصد حق رأی‌ها را در هیأت مدیره تسلا داشت و حالا این درصد بعد از فروش سهام شرکت کاهش پیدا کرده است. همانطور که گفته شد ماسک در حال حاضر حدود 13 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد که معادل تقریبا 411 میلیون سهم از 319 میلیارد سهم موجود شرکت براساس آخرین پرونده مالی در سه‌ماهه سوم 2023‌ است.

در سال 2022 ایلان ماسک ده‌‌ها میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخت تا بتواند 44 میلیارد دلار مورد نیاز خرید توییتر را تأمین کند. اکنون ماسک به دنبال کنترل بیشتر بر تسلا است. ایلان ماسک در تلاش است تا بتواند قدرت از دست رفته خود را به‌دست بیاورد و به عنوان یک رهبر شناخته‌شده در حوزه هوش مصنوعی، می‌خواهد قدرت عمل و کنترل بیشتری را از آن خود کند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما