باتری رادیو اکتیو دار هسته‌ای تا ۵۰ سال بدون شارژ کار می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت چینی باتری رادیو اکتیو دار هسته‌ای ساخته که می‌تواند تا ۵۰ سال بدون اینکه حتی یکبار هم شارژ سود، عمر کرده و کار کند.

باتری رادیو اکتیو دار هسته‌ای تا ۵۰ سال بدون شارژ کار می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، اگرچه هدف اولیه این شرکت چینی، توسعه باتری برای گوشی همراه و پهپاد بود، اما قرار است از این باتری در حوزه پزشکی از جمله ضربان ساز، قلب مصنوعی و پروتز کاشت حلزون استفاده شود.

این باتری اتمی در ابعاد ۱۵ در ۱۵ در ۵ میلیمتر مکعب، یک محصول جمع و جور است که در حال حاضر ۱۰۰ میکرووات برق در ولتاژ ۳ ولت ارائه می‌کند.

شرکت بتاولت با برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت توان خود به یک وات تا سال آینده، قصد دارد چشم‌انداز انرژی را برای دستگاه‌های الکترونیکی کوچک متحول کند.

درباره نگرانی‌های ایمنی مرتبط با مواد رادیواکتیو، این شرکت بر طراحی چند لایه باتری تأکید کرده و از حذف خطراتی مانند اشتعال یا انفجار اطمینان داده است.

این شرکت انعطاف‌پذیری باتری را در برابر دماهای منفی ۶۰ تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد برجسته کرده و به کاربران از ایمنی و سازگاری با محیط ‌زیست اطمینان می‌دهد.

شرکت بتاولت که در حال حاضر در حال آزمایش بیشتر روی محصول است، پیش‌بینی کرده که تولید انبوه باتری اتمی در اواخر سال میلادی ۲۰۲۴ آغاز شود.

ادغام بالقوه این فناوری پیشگامانه با دستگاه‌های الکترونیکی روزمره همچنان موضوع مورد علاقه و حدس و گمان است و چشم‌انداز آینده گجت‌های باتری‌دار را شکل می‌دهد.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما