ارتباطات 5G در هواپیماهای اتحادیه اروپا

به تازگی در پنجشنبه هفته گذشته کمیسیون اروپا اعلام کرد که به خطوط هواپیمایی اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا دسترسی بی‌سیم به 4G و 5G را در حین پرواز برای همه‌ی مسافران فراهم کنند. پس از پیاده‌سازی این ویژگی در هواپیما، مسافران می‌توانند از تلفن‌های همراه خود به همان روشی که در شبکه‌های سلولی زمینی در حال استفاده هستند در حین پرواز نیز استفاده کنند و احتمالا استفاده از حالت پرواز نیز از بین خواهد رفت.

ارتباطات 5G در هواپیماهای اتحادیه اروپا

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، در همین رابطه قرار است یک شبکه سلولی کوچک 5G درون هواپیماهای اتحادیه اروپا با استفاده از Picocell پیاده‌سازی شود و شبکه سلولی کوچکی را برای استفاده در داخل هواپیما فراهم کند. Picocell دستگاه سخت افزاری است و از لحاظ کارایی تقریبا شبیه به توسعه دهنده شبکه وای فای (Wi-Fi Extender) عمل می‌کند و شبکه سلولی را در مناطق داخل ساختمانی و فضای بسته گسترش می‌دهد.

در همین راستا پیاده‌سازی این شبکه برای داخل هواپیما کم مصرف و قابل اعتماد عنوان شده که قرار سرعت عملکردی بالایی را نیز در دسترس قرار دهد. Picocell نوع خاصی از فناوری توسعه دهنده ارتباط شبکه سلولی کوچک و کم هزینه است که می‌تواند بین 32 تا 64 کاربر مجزا را پشتیبانی کند و در عین حال مساحت حداکثری 250 متر را نیز پوشش دهد.

اندازه و سهولت استفاده و همچنین پوشش دهی نسبتاً پایین آن، این تجهیزات را بیشتر برای استفاده در فضای بسته مناسب کرده است. این تجهیزات پس از استقرار در هواپیما ارتباط و کارکرد سرویس‌های SMS و دیتا تلفن همراه را با شبکه سلولی زمینی ایجاد می‌کنند. Thierry Breton کمیسیونر اروپایی که بر بازار داخلی متمرکز است این قانون را به عنوان یک اصل مهم برای ارائه خدمات جدید در این حوزه و رشد اقتصادی عنوان کرده است.

او در این رابطه اذعان کرد که دیگر پرواز کردن در آسمان محدودیتی برای اتصال سریع 5G و 4G ایجاد نخواهد کرد. ارتباط اینترنت در زمین و هوا به یکی از ملزومات انسان امروزی تبدیل شده و احتمالا این فشارها برای گسترش این ارتباطات در سفرهای فضایی نیز ادامه خواهد یافت. کمیسیون اروپا همچنین در نظر دارد باند فرکانسی 5GHz را برای استفاده در ماشین‌ها و دیگر وسائل حمل و نقل در دسترس قرار دهد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما