چه کسانی در هک اسنپ فود و تامین امنیت آن مسئول هستند؟

اقتصاد ۱۰۰ - وزیر کشور هم نسبت به هک اسنپ فود واکنش نشان داد. بلاشک یک پای مسئولیت همه حملات سایبری به وزارت ارتباطات برمی‌گردد. اما از نظر وزیر کشور دو نهاد دیگر مسئولند.

چه کسانی در هک اسنپ فود و تامین امنیت آن مسئول هستند؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، از زمان هک اسنپ فود به عنوان بزرگترین سرویس سفارش آنلاین غذا در ایران، افراد و نهادهای بسیاری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و انتقادهای خود را نسبت به امنیت پایین سرویس‌ها در کشور ارائه دادند.

تاکنون هیچ نهادی مسئولیت حملات هکری پیشین ازجمله هک سامانه‌های سوخت و اسنپ فود را گردن نگرفته است. حال وزیر کشور نسبت به این موضوع واکنش متفاوتی نشان داده و وزارت ارتباطات، سازمان پدافند غیرعامل و افتا (سازمان فناوری اطلاعات) را مقصر دانست.

مقصر هک اسنپ فود کیست؟

احمد وحیدی، وزیر کشور در واکنش به ماجرای هک اخیر اسنپ فود و افشای اطلاعات کاربران گفت: «چند دستگاه موظف هستند که با موضوع هک‌های سایبری برخورد و امنیت سایبری را پیگیری کنند.»

«وحیدی» افتا، سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات را در حوزه امنیت سایبری، مسئول دانست و اعلام کرد که آنها دستورات و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند:

«مهم است آنهایی که این اطلاعات را دارند، مطابق دستورالعمل‌ها، خودشان را تقویت کنند و ایمنی اطلاعاتی که نزدشان است، تأمین نمایند.»

به نظر می‌رسد که ماجرای حمله سایبری به اسنپ فود حجمه بزرگی در کشور ایجاد کرده و کاربران و مسئولین دولتی خطراتی را در این مورد متوجه خود و افراد کرده‌اند. با نگاهی با میزان اطلاعات از دست رفته می‌توان حدس زد که هکرها در صورت فروش آنها علی رغم سودی که به جیب می‌زنند، خطرات هک‌های بعدی را برای کاربران این سرویس سفارش آنلاین غذا افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما