تاکسی های پرنده در سال جدید میلادی وارد خیابان‌ها می‌شوند

اقتصاد ۱۰۰ - پرواز کردن همیشه یکی از رویاهای انسان بوده؛ از زمان داوینچی تاکنون انسان به طرق مختلف سعی کرده خود را در آسمان شناور کند که اتفاقا به این مهم هم دست پیدا کرده است. از هواپیما و پاراگلایدر گرفته تا تاکسی های پرنده . شاید انسان سیری‌ناپذیرترین موجود هستی باشد که سعی می‌کند به هرآنچه که دلش می‌خواهد برسد.

تاکسی های پرنده در سال جدید میلادی وارد خیابان‌ها می‌شوند

به گزارش گروه دانش و فناوری، دیرزمانی است محققین در تلاشند تا خودروهای پرنده اختراع کنند و حتی مسیرهای کوتاه را نیز به این طریق طی کنند. البته تاکنون به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کرده‌اند البته در انیمیشن‌ها!

اطلاعات به دست آمده بیانگر آن است که خدمات تاکسی‌های پرنده در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد. چراکه در سال 2023 فعالان این حوزه به دست‌آوردهای چشمگیری رسیده‌اند به طوری که ادعا می‌کنند طی دو سال آینده خدمات تاکسی‌ پرنده در شهرهای بزرگ راه‌اندازی خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که در المپیک تابستانی 2024 در شهر پاریس، خدمات تاکسی‌های پرنده به مسافران ارائه شود و شرکت Volocopter به عنوان یکی از نخستین ارائه‌دهندگان خدمات تاکسی پرنده، سرویس‌های خود را به صورت گسترده اجرا کند. این شرکت اعلام کرده که در حال طراحی مسیرهای مختلف بین فرودگاه‌های اطراف پاریس و مراکز اصلی این شهر است.

از زمانی که Volocopter مورد تأیید جهت ارائه خدمات تاکسی پرنده در شهر پاریس قرار گرفته، این شرکت چندین آزمایش موفق از فرود و پرواز خودروهای خود را اجرا کرده است. نتایج این آزمایش‌ها تایید می‌کنند که تاکسی‌های پرنده قابل استفاده در مناطق بزرگ شهری و فرودگاه‌های بین‌المللی هستند. همچنین شرکت دیگری به نام Joby Aviation با همکاری ناسا، شبیه‌سازی‌های کنترل ترافیک هوایی را با موفقیت انجام داده و برنامه‌هایی برای ایجاد سکوهای فرود اختصاصی در سراسر کشور ژاپن ارائه نموده است.

Joby نیز نقشه دارد تا خدمات تاکسی پرنده را تا سال ۲۰۲۵ در شهر نیویورک به ارمغان بیاورد و شرکت‌های دیگر نیز در تلاشند تا اینگونه خدمات را در شیکاگو فراهم سازند. به علاوه، چین به عنوان یک پیشرو در بهره‌مندی از تاکسی‌های پرنده شناخته می‌شود و دولت این کشور به تازگی مجوز EHang را برای ارائه تورهای آزمایشی تاکسی پرنده در مناطق سین‌کیانگ و شنژن رسماً تصویب کرده است.

با تمام تلاش‌ها برای پیشرفت در زمینه خودروهای پرنده، مشکلات قابل توجهی برای گسترش فراگیر این فناوری وجود دارد و یکی از این موانع، هزینه است. پرواز با استفاده از فناوری جدید، به طبع هزینه‌بر است، اما شرکت‌هایی مانند Joby و سایرین امیدوارند که در نهایت، خدمات تاکسی پرنده به اندازه تاکسی‌های معمولی مقرون به صرفه شوند. یکی از چالش‌های دیگر نیز ایمنی پرواز این وسایل نقلیه است، زیرا وزن بالای باتری‌های eVTOL باعث پیچیدگی بیشتر در فرآیند پرواز می‌شود.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما