فعالان علم: آمریکا در علم و فناوری در حال عقب افتادن از چین است

اقتصاد ۱۰۰ - آمریکا شاید به خاطر پیشتازی در بسیاری از علوم و فناوری‌ها معروف باشد اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که در حال واگذاری این رقابت به دیگر کشورها نظیر چین است.

فعالان علم: آمریکا در علم و فناوری در حال عقب افتادن از چین است

به گزارش گروه دانش و فناوری، یک نظرسنجی از فعالان عرصه علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات نشان میدهد که ۷۵ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که آمریکا در این عرصه‌ها در حال عقب افتادن است یا حتی رقابت جهانی را واگذار کرده است.    

حتی ۶۰ درصد پاسخگویان چین را پیشتاز این موضوع اعلام کردند و آمارها نشان می‌دهد که این کشور آمریکا را در ۳۴ زمینه از ۴۴ زمینه شامل باتری‌های التریکی، هایپرسونیک و فرکانس رادیویی پیشرفته شکست داده است.  

موسسه غیرانتفاعی «وضعیت علم در آمریکا» که برای تقویت شرایط علم وفناوری در این کشور فعالیت می‌کند، از قانون‌گذاران می‌خواهد که برای نوآوری‌های آینده بودجه تصویب کنند و هشدار می‌دهد که این زمینه‌ها دیگر یک اولویت ملی نیستند و کشور برای آینده چندان آماده نیست.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۷۵ درصد فعالان عرصه علم و فناوری معتقدند که آمریکا در زمینه تحقیقات و توسعه علمی و فناورانه در حال عقب ماندن است.

این گزارش شامل یک تحقیق از دو هزار فعال عرصه علم و فناوری شامل معلمان مدارس، فعالان عرصه فناوری، حوزه سلامت، ارتش و امنیت ملی، تجارت، علم، مهندسی و ریاضیات است.

این گزارش می‌افزاید، تنها هشت درصد از پاسخ دهندگان معتقدند آمریکا در این زمینه وضعیت خوبی دارد و از بین کسانی که معتقدند آمریکا در حال جا ماندن است، ۴۰ درصد دولت را مقصر می‌دانند و می‌گویند، دولت باید سرمایه گذاری بیشتری روی تحقیق و توسعه داشته باشد.

اگرچه عوامل زیادی در کاهش پیشرفت‌های علمی و فناورانه آمریکا از جمله هوش مصنوعی، بی اعتمادی به علم و کمبود سرمایه‌گذاری دولتی نقش دارند، اما این گزارش می‌گوید که نبود آموزش کافی در دوران مدرسه عامل اصلی این موضوع است.  

طی سه دهه گذشته آمریکا در بین ۳۷ کشور، پس از کشورهای اروپایی و شرق آسیا رتبه ۲۸ را در علوم و ریاضیات داشته است.

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما