مدیرعامل جدید شرکت سازنده «چت‌جی‌پی‌تی» کیست؟

شرکت سازنده «چت‌جی‌پی‌تی» با اخراج «سم آلتمن» طی 1هفته 2نفر را به عنوان مدیرعامل موقت معرفی کرد، که یکی از آخرین آن‌ها رئیس سابق توئیچ است.

مدیرعامل جدید شرکت سازنده «چت‌جی‌پی‌تی» کیست؟

به گزارش اقتاصد100 به نقل از رویترز، شرکت اپن‌ای‌آی سازنده ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی پس از اخراج «سم آلتمن» رئیس سابق این استارت‌آپ که صنعت فناوری را تکان داد، «امت شیر» رئیس سابق توئیچ را به عنوان مدیر عامل موقت خود منصوب کرد.

شیر که به همراه آلتمن بخشی از اولین افراد در برنامه شتاب دهنده ایده وای کامبینِیْتِر بود، به عنوان مدافع ایمنی در توسعه هوش مصنوعی شناخته می شود.

شیر روز دوشنبه طرحی برای گام‌های بعدی در اپن ای آی به اشتراک گذاشت و گفت که به دنبال اصلاح تیم مدیریت استارت‌آپ و استخدام یک محقق مستقل برای بررسی اخراج آلتمن است.

برخی از حقایق در مورد امت شیر:

شیر، 40 ساله، در ماه مارس امسال پس از بیش از 16 سال در پلتفرم پخش زنده ویدئو توئیچ، از سمت مدیرعاملی کنار رفت.

این پلتفرم قبل از اینکه نام آن در سال 2011 به توئیچ تغییر یابد توسط شیر با عنوان«Justin.tv» در سال 2006 تأسیس شد. این پلتفرم به سرعت در جامعه بازی ها مورد توجه قرار گرفت و در سال 2014 با قیمتی نزدیک 1 میلیارد دلار توسط آمازون خریداری شد.

 شیر در 7 ماه گذشته به عنوان یک شریک در وای کامبینِیْتِر کار می کند و به استارتاپ ها در مورد همه چیز از استراتژی جذب سرمایه تا رویکرد فنی مشاوره می دهد. وی که در سیاتل بزرگ شده، دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر از دانشگاه ییل است.

جاستین کان، یکی از بنیانگذاران توئیچ، در لینکدین نوشت: «امت یک مؤسس عالی است: سخت کار می‌کند، شکایت نمی‌کند و باهوش‌ترین فردی است که من می‌شناسم.»

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما