اپل واچ، یک دستگاه کامل برای تشخیص بیماری‌ های قلبی است!

نتایج مطالعه محققان کلینیک مایو حاکی از آن است که ساعت هوشمند اپل واچ برای تشخیص بیماری های قلبی، یک گجت کاملا قابل اتکا است.

اپل واچ، یک دستگاه کامل برای تشخیص بیماری‌ های قلبی است!

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازگجت نیوز، محققان پزشکی سراسر جهان هم‌چنان به کشف روش‌های جدیدی که اپل واچ می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کند، ادامه می‌دهند. اکنون، مطالعه جدید محققان کلینیک مایو، نگاه عمیق‌تری به امکان تشخیص بیماری های قلبی و ویژگی‌ دریافت نوار قلب (ECG) اپل واچ با تمرکز بر تشخیص ناهنجاری‌های قلبی مانند اختلال عملکرد بطن چپ را ارائه می‌کند.

همان‌طور که اولین بار توسط MyHealthyApple گزارش شد، با توجه به اینکه اختلال بطن چپ اغلب با نارسایی احتقانی قلب همراه است، بنابراین این یک مطالعه مهم است. بطن چپ در وهله اول مسئول پمپاژ اکسیژن به اندام‌های حیاتی بدن شما است. بنابراین، تشخیص هرگونه مشکل در بطن چپ در اسرع وقت حائز اهمیت خواهد بود.

مطالعه کلینیک مایو هم‌چنین حاکی از آن است که اختلال عملکرد قلب، به دلیل اینکه بدون علامت است، اغلب بدون تشخیص باقی می‌ماند. این یعنی افراد در صورت ابتلا به آن، از وجودش مطلع نیستند. بنابراین، اگر گجتی مانند اپل واچ بتواند این دسته از بیماری های قلبی را تشخیص داده یا حداقل به شناسایی آن کمک کند، یک پیشرفت بزرگ در این زمینه رخ داده است.

ویژگی نوار قلب اپل واچ

این مطالعه شامل ۲۴۵۴ بیمار از ایالات متحده و ۱۱ کشور دیگر بود. شرکت‌کنندگان بیش از ۱۲۵ هزار نوار قلب را از ساعت اپل واچ خود در بازه آگوست ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ ارسال کردند. این نتایج سپس از طریق یک الگوریتم هوش مصنوعی اختصاصی توسعه یافته، توسط محققان واکاوی و پردازش شدند.

الگوریتم هوش مصنوعی با استفاده از میانگین پیش‌بینی در یک پنجره 30 روزه موفق شد بیمارانی با EF پایین قلبی (کسری جهشی) را با ناحیه زیر منحنی 0.885 (فاصله اطمینان 95%، 0.823-0.946) و 0.881 (0.815-0.947) شناسایی کند.

طبق توضیحات MyHealthyApple، یافته‌ها نشان می‌دهند که ویژگی ECG در اپل واچ می‌تواند مشکلات قلبی بیماران را در محیط‌های غیربالینی شناسایی و تشخیص دهد. این مطالعه هم‌چنین ثابت کرده که پتانسیل‌های ساعت‌های هوشمند برای کمک به انجام مطالعات سلامت دیجیتال از راه دور، فعلا در مراحل ابتدایی است.

نتایج کامل مطالعه و اکتشاف تاثیر اپل واچ در تشخیص بیماری های قلبی، طی هفته جاری در نشریه Nature Medicine منتشر شد. الگوریتم اختصاصی هوش مصنوعی مورد استفاده توسط کلینیک مایو نیز در حال حاضر توسط سازمان FDA در حال بررسی است.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما