گلکسی S23 FE رسما رونمایی شد + مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

اقتصاد ۱۰۰ - سامسونگ بالاخره نسل جدید سری فن ادیشن را معرفی کرد. گلکسی S23 FE با همان سبک طراحی گوشی‌های 2023 سامسونگ به بازار می‌آید و بعد از مدت‌ها، جانشین گلکسی S21 FE می‌شود.

گلکسی S23 FE رسما رونمایی شد + مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

به گزارش گروه دانش و فناوری، سامسونگ در سال 2020 از گوشی گلکسی S20 FE رونمایی کرد و توانست توجه بسیاری را به این گوشی و قابلیت‌هایش جلب کند. این گوشی درواقع همان تجربه گوشی‌های پرچمدار را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار کاربران قرار می‌داد. اما نسل بعدی این گوشی، یعنی گلکسی S21 FE نتوانست مثل S20 FE کاربران را شگفت‌زده کند. همین موضوع باعث شد تا سامسونگ از طراحی و عرضه‌ی گلکسی S22 FE صرف‌نظر کند و به جای آن، خود را برای گلکسی S23 FE آماده کرد.

اما مشخصات گلکسی S23 FE چیست و این گوشی چطور می‌تواند بعد از مدت‌ها، انتظارات علاقه‌مندان به سری فن ادیشن را برآورده کند؟ در ادامه به معرفی S23 FE می‌پردازیم و آنچه باید درباره این گوشی جدید بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

قیمت گلکسی S23 FE

سامسونگ در تاریخ 4 اکتبر 2023 (12 مهر 1402) از گوشی Galaxy S23 FE رونمایی کرد. گوشی‌های سری Fan Edition معمولا ارزان‌تر از مدل‌های پرچمدار سری S هستند و این موضوع درباره نسل جدید خانواده فن ادیشن نیز صدق می‌کند. قیمت اس 23 اف ای در نسخه پایه با رم 8 و حافظه 128 گیگابایت، 599 دلار است. سامسونگ درباره تاریخ عرضه گلکسی S23 FE اعلام کرده که این گوشی را از 26 اکتبر 2023 (4 آبان 2023) به‌صورت رسمی روانه بازارهای جهانی می‌کند.

قیمت گلکسی S23 FE

قیمت گلکسی S23 FE

هنوز مشخص نیست که نسخه 256 گیگابایتی این گوشی با چه قیمتی در بازار عرضه می‌شود. اما به مرور زمان و با مشخص شدن قیمت گلکسی اس 23 اف ای در نسخه‌‌های مختلف، این مطلب را آپدیت کرده و جزئیات آن را با شما در میان می‌گذاریم.

مشخصات گلکسی S23 FE

گوشی جدید فن ادیشن نسبت به مدل‌های قبلی، مشخصات آشنایی دارد. البته، تغییراتی در بخش پردازنده و دوربین دیده می‌شود که در بخش‌های مرتبط، به ‌آنها اشاره می‌کنیم. اما قبل از آن، بد نیست نگاهی داشته باشیم به جدول مشخصات گلکسی S23 FE.

  مشخصات گلکسی S23 FE
طراحی و ساختار
  • 8.1×76.5×157.9 میلی‌متر
  • 209 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، فریم فلزی، پنل پشتی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)
  • پشتیبانی از IP68 (مقاوم در برابر گردوغبار و عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه)
  • رنگ بندی کرمی، گرافیت، آبی تیره (اختصاصی سامسونگ)، نعنایی، بنفش، نارنجی (اختصاصی سامسونگ)
نمایشگر
  • 6.4 اینچ، Dynamic AMOLED
  • +FHD (2340×1080 پیکسل)
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
سیستم عامل اندروید 13
پردازنده
  • کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (آمریکا)
  • اگزینوس 2200 (جهانی)
رم 8 گیگابایت
حافظه داخلی
  • 128 و 256 گیگابایت
  • عدم پشتیبانی از نصب کارت حافظه
باتری
  • 4500 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 25 وات
  • شارژ بی‌سیم 15 وات
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس
  • (داخل جعبه از شارژر خبری نیست)
دوربین
  • 50 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از OIS
  • 12 مگاپیکسل اولترا واید با پوشش 123 درجه، دیافراگم f/2.2
  • 8 مگاپیکسل تله‌فوتو، دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال 3x
دوربین سلفی 10 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
امنیت اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر / اپتیکال

ویژگی‌های گلکسی S23 FE

گوشی‌های سری Galaxy FE معمولا برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های پرچمدار را ارائه می‌دهند؛ اما با قیمت کمتری نسبت به مدل‌های پرچمدار عرضه می‌شوند. سامسونگ در طراحی و تولید گلکسی S23 FE نیز از همین اصول پیروی کرده است. غول تکنولوژی کره‌ای در نسل جدید فن ادیشن خود از پردازنده قدرتمند، نمایشگر 120 هرتز OLED، باتری مناسب و تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده کرده است.

ویژگی‌های گلکسی S23 FE

در طراحی ظاهری این گوشی، برخی المان‌های سری ارزان‌تر A دیده می‌شوند؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید که از لحاظ ظاهری، تمام استانداردهای پرچمدار در آن رعایت شده باشد. با این‌حال، گلکسی S23 اف ای کیفیت ساخت بالایی دارد و از مقاومت خوبی برخوردار است.

دوربین گلکسی S23 FE

نسل جدید گوشی FE از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ این در حالی‌است که گلکسی S21 FE به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز شده بود. با توجه به این ارتقا در بخشی دوربین اصلی گلکسی S23 FE، انتظار داریم که عکس‌های باکیفیتی را از این گوشی ببینیم. سامسونگ در لنز اصلی از تکنولوژی ترکیب پیکسل‌ها استفاده کرده و برخی بهینه‌سازی‌ها هم برای عکاسی در روشنایی روز انجام شده است. این کمپانی همچنین قابلیت عکاسی در شب یا همان Nightogrphy را به این گوشی اضافه کرده که تاثیر زیادی بر کیفیت عکاسی در نور کم خواهد داشت. سیستم پردازشگر سیگنال تصویر نیز کمک می‌کند تا کاربر، تجربه بهتری از عکاسی با این گوشی داشته باشد.

درباره دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل و تله‌فوتوی 8 مگاپیکسل هم باید گفت که تفاوتی با نسل قبلی ندارند. این لنزها اساسا همان‌هایی هستند که در مدل‌های قبلی گلکسی FE دیده بودیم. در نمای جلویی این گوشی نیز از یک لنز 10 مگاپیکسلی سلفی استفاده شده که عملکرد آن در بررسی‌های دقیق آینده مشخص می‌شود. بد نیست بدانید که گلکسی S21 FE به لنز سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز بود.

دوربین گلکسی S23 FE

دوربین گلکسی S23 FE

عملکرد و سیستم پردازشی گلکسی S21 Fan Edition

اگر انتظار داشتید که سامسونگ در نسل جدید سری Fan Edition از جدیدترین تراشه‌‌ها استفاده کند، احتمالا نا امید خواهید شد. این گوشی موبایل در دو مدل با تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 (آمریکا) و اگزینوس 2200 (بازار جهانی) عرضه می‌شود. این موضوع که سامسونگ به جای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، از تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کرده، کمی تعجب‌برانگیز است و احتمالا انتظارات کاربران را برآورده نمی‌کند.

از این موضوع که بگذریم، باید به این نکته اشاره کنیم که هر دو مدل تراشه‌ای که در S23 FE استفاده شده، مدل‌های قدرتمندی هستند و در تست‌های قبلی، امتحان خود را پس داده‌اند؛ هرچند که عملکرد کلی آنها به‌اندازه سیستم‌ روی تراشه‌ی پرچمداران 2023 قدرتمند نیست.

از دیگر مشخصات گلکسی S23 FE می‌توان به رم 8 گیگابایتی اشاره کرد که در دو نسخه، با رم 128 و 256 گیگابایتی همراه می‌شود. این گوشی هوشمند، اندروید 13 را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. خبر خوب این است که سامسونگ وعده داده آپدیت‌های سیستم‌عامل را تا 4 سال و آپدیت‌های امنیتی را تا 5 سال در اختیار کاربران این گوشی قرار دهد.

نمایشگر گلکسی S23 اف ای

مدت‌هاست که گوشی‌های سری FE با نمایشگر 6.4 اینچی +FHD از نوع OLED تولید می‌شوند و گلکسی اس 23 اف ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از لحاظ نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز شبیه به گلکسی S21 FE است. در این گوشی موبایل از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال استفاده شده و نباید انتظار داشته باشیم که عملکرد آن، مثل تکنولوژی اولتراسونیک مدل‌های پرچمدار S23 باشد.

نمایشگر گلکسی S23 اف ای

طراحی و ساختار گلکسی S23 Fan Edition

این گوشی هوشمند از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سایر گوشی‌های سامسونگ ندارد؛ اما جذابیت آن به اندازه‌ای هست که توجه کاربران را به خود جلب کند. در طراحی گلکسی S23 اف ای، شاهد لبه‌های آلومینیومی منحنی، حاشیه‌های نسبتا باریک و پنل پشتی شیشه‌ای هستیم که لنزهای دوربین، مستقیما روی آن قرار گرفته‌اند. خوشبختانه سامسونگ در این موبایل هوشمند از استاندارد IP68 استفاده کرده که خیال شما را از بابت سقوط ناگهانی در آب راحت می‌کند. البته در نظر داشته باشید که گواهی IP به‌معنای مقاومت دستگاه در آب شور نیست.

غول تکنولوژی کره‌ای در پنل پشتی گلکسی S23 FE از گوریلا گلس 5 استفاده کرده، اما اشاره‌ای به پنل جلویی نکرده‌ است؛ با این‌حال، تقریبا به‌طور قطع می‌توان گفت که پنل نمایشگر با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. درباره رنگ بندی گلکسی S23 FE هم باید بگوییم که می‌توانید این گوشی را در تنوع رنگی کرمی، گرافیت، نعنایی و بنفش خریداری کنید. رنگ‌های آبی تیره و نارنجی هم از طریق سایت Samsung.com در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

باتری و سرعت شارژ گلکسی S23 FE

با نگاهی به مشخصات گلکسی S23 FE و باتری آن، احتمالا کمی نا‌امید می‌شوید. چون این گوشی موبایل مثل نسل قبلی خود، از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار شده و از لحاظ توان شارژ نیز تغییری نکرده است. البته، ظرفیت باتری نسبت به گلگسی S22 و گلکسی S23 ارتقا یافته که قطعا برای برخی کاربران خوشایند خواهد بود. با این‌حال، بد نیست بدانید که ظرفیت باتری گلکسی S23 FE کمتر از گوشی‌های سری A و گلکسی S23 Ultra است.

سامسونگ همچنان به توان شارژ 25 وات پایبند مانده است. اگر سرعت شارژ نسبت به گلکسی S21 FE تغییری نکرده باشد، باید انتظار داشته باشیم که باتری گلکسی S23 FE هم در مدت 90 دقیقه‌ به‌طور کامل شارژ شود. البته، خبر خوب این است که S23 اف ای از تکنولوزی وایرلس پشتیبانی می‌کند که شاید ضعف سرعت شارژ آن را کمی کم‌رنگ کند.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما