ایکس از ماه آینده میلادی قابلیت Circle را غیرفعال می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - قابلیت Circle همان ویژگی شبیه به «کلوز فرندز» اینستاگرام است که امکان اشتراک‌گذاری پست‌های ایکس با دوستان نزدیک را فراهم می‌کند.

ایکس از ماه آینده میلادی قابلیت Circle را غیرفعال می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) متعلق به ایلان ماسک قصد دارد تا در ماه آینده میلادی ( اکتبر ) ویژگی  Circle  را غیرفعال کند. این ویژگی که شبیه به Close Friends اینستاگرام است، به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را با مجموعه‌ای انتخابی از دوستان خود به اشتراک بگذارند.

زمان غیرفعال شدن ویژگی Circle ایکس

به گفته ایکس، این ویژگی از 31 اکتبر ( 9 آبان ) غیرفعال خواهد شد و کاربران دیگر نمی‌توانند افراد را به Circle خود اضافه کنند. در صفحه پشتیبانی این شبکه اجتماعی گفته شده است:

«ایکس از 31 اکتبر 2023 ویژگی Circle را از کار خواهد انداخت. پس از این تاریخ، دیگر نمی‌تواند پست‌های جدیدی برای افراد حاضر در Circle خود ایجاد کنید و همچنین نمی‌تواند افرادی را به آن اضافه کنید.»

با این وجود، ایکس همچنان به کاربران اجازه می‌دهد تا تاریخچه پست‌های Circle خود را حتی پس از تاریخ اعلام شده، مشاهده کنند.

توییتر اولین بار در آگوست سال 2022 ویژگی Circle را پس از چند ماه آزمایش در نسخه بتا راه‌اندازی کرد و کاربران می‌توانستند 150 نفر از دوستان خود را به آن اضافه کنند.

در اوایل سال جاری، برخی کاربران متوجه شدند که پست‌های Circle آن‌ها با علامت پرچم سبز برچسب‌گذاری نمی‌شود و این امر باعث شد تا آن‌ها فکر کنند که این پست‌ها برای تمام افراد نمایش داده می‌شود. همچنین در ماه آوریل برخی کاربران گزارش دادند که پست‌های Circle آن‌ها در تایم‌لاین For You ظاهر می‌شود. با وجود این مشکلات، توییتر در اردیبهشت ماه اعلام کرد که یک مشکل امنیتی در نمایش توییت‌های خصوصی وجود دارد.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که چه دلیلی باعث شده تا ایکس تصمیم به غیرفعال کردن قابلیت Circle گرفته باشد. اما این شرکت در چند وقت گذشته تمرکز زیادی روی ویژگی Communities شبیه به گروه‌های فیسبوک داشته است و شاید شباهت بسیار زیاد این دو ویژگی باعث شده تا تصمیم به کنار گذاشتن Circle بگیرد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما