دانشگاه هاروارد نمره منفی گرفت

اقتصاد ۱۰۰ - بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در آمریکا، دانشگاه هاروارد به عنوان بدترین دانشگاه آمریکایی از نظر آزادی بیان لقب گرفت.

دانشگاه هاروارد نمره منفی گرفت

به گزارش گروه دانش و فناوری، علیرغم اینکه دانشگاه هاروارد تحسین شده‌ترین موسسه دانشگاهی در آمریکا است، کمترین امتیاز ممکن را در مقیاس ۱۰۰ امتیازی از نظر آزادی بیان دریافت کرد. 

بر اساس گزارش سالانه گروه غیرانتفاعی بنیاد حقوق و بیان فردی (FIRE) که اخیراً منتشر شد، دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان بدترین مدرسه در ایالات متحده برای آزادی بیان رتبه بندی شد. 

شان استیونز، مدیر نظرسنجی و تجزیه و تحلیل در FIRE، به نیویورک پست گفت: من از نتیجه این نظرسنجی تعجب نمیکنم. ما سال‌هاست که این رتبه‌بندی را انجام داده‌ایم، و هاروارد به طور مداوم نزدیک به انتهای جدول است. 

در این نظرسنجی پاسخ‌های بیش از ۵۵ هزار دانشجو از بیش از ۲۵۰ کالج و دانشگاه در سراسر آمریکا جمع آوری شده است. هاروارد، همچنین ثروتمندترین مؤسسه دانشگاهی در جهان، اولین رتبه صفر FIRE را کسب کرد. در اصل، هاروارد امتیاز منفی ۱۰.۶۹ را به دست آورد ولی گروه تحقیقاتی این نظرسنجی نمره ۰.۰ را به عنوان پایین ترین رتبه مجاز خود انتخاب کرد.

یکی از دلایل اصلی رتبه پایین هاروارد اعضای هیات علمی این دانشگاه بود ک با اخراج و مجازات مواجه می‌شدند. 

به گفته شان استیونز، مدیر نظرسنجی و تحلیل FIRE، دانشگاه هاروارد به طور مداوم در پایین‌ترین نقطه قرار دارد. چراکه آنها تحریم‌های علمی زیادی داشتند. 

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما