دبیر انجمن واردکنندگان درباره آیفون 14 و 15: رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است

اقتصاد ۱۰۰ - در آستانه معرفی خانواده جدید گوشی‌های اپل، پرتکرارترین سؤال علاقمندان به تکنولوژی این است، آیا آیفون 15 رجیستر خواهد شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان درباره آیفون 14 و 15: رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است

به گزارش گروه دانش و فناوری، به نظر می‌رسد دیگر مدل‌های جدید گوشی‌های اپل در ایران رجیستر نخواهند شد. این موضوع را دبیر انجمن واردکنندگان موبایل مطرح کرده است.

، «مهدی عبقری» با اشاره به آخرین وضعیت واردات برخی مدل‌های آیفون از جلمه سری‌های 14 و 15 گفت: «به دلیل شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون‌ واردات و رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است.»

او اعتقاد دارد تصمیم ایران در ممنوعیت واردات آیفون می‌تواند به نوعی عملکرد متقابل در  جهت تحریم فرش و پسته ایران توسط آمریکا نیز باشد.

عبقری با اشاره به اینکه، واردات تجاری و مسافری آیفون‌های 13 و ماقبل همچنان پا برجاست، گفت: «واردات این دسته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته و واردات تجاری از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، عمدتاً توسط افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند انجام می‌شود.»

به گفته وی در سال گذشته و بعد از ممنوعیت رجیستری آیفون 14 برخی با روش‌هایی مثل استفاده از دانگل اینترنت این گوشی‌ها را فعال و در حال استفاده از آن هستند:

«یکی از دغدغه‌های انجمن این بود که ادامه این روند باعث شود طرح موفق رجیستری به حاشیه و بیراهه رود. اما طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده از روش‌های مختلف برای دور زدن ممنوعیت رجیستری آیفون 14 قابل شناسایی است.» در ایران اما هنوز استفاده قانونی و رجیستری آیفون ۱۴ ممنوع بوده و و آیفون ۱۳ آخرین مدلی بود که قانونی و بدون حواشی عجیب در اختیار مردم قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما