دستور حمایت از دانش‌بنیان‌ها: تأکید رئیس‌جمهور بر حمایت کامل همه دستگاه‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان

اقتصاد ۱۰۰ - طبق گزارش معاونت علمی، حجم قراردادهای منعقد‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان شش‌برابر شده است.

دستور حمایت از دانش‌بنیان‌ها: تأکید رئیس‌جمهور بر حمایت کامل همه دستگاه‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه دانش و فناوری، رئیس‌جمهور تأکید کرد دستگاه‌های دولتی موظف به حمایت در ابعاد مالی و حقوقی از دانش‌بنیان‌ها هستند. طبق گزارش معاونت علمی، حجم قراردادهای منعقد‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان 6 برابر شده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور، در جلسه روز گذشته هیئت دولت به گزارش معاونت علمی اشاره کرد و گفت: «همه دستگاه‌های دولتی موظفند در راستای اجرای مصوبه  ایجاد خط ارتباط کاری با شرکت‌های دانش‌بنیان  در ابعاد مالی و حقوقی از این شرکت‌ها حمایت کنند.»

گزارش معاونت علمی به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، تا 900 شرکت همکار با وزارت نیرو و تا 500 شرکت‌ همکار با وزارت نفت، اختصاص داشت.

گفتنی است طبق قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» که اردیبهشت‌ماه سال گذشته تصویب شد، به‌منظور حمایت از کالاهای ایرانی، تولیدات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی دولتی مجاز هستند با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش‌­بنیان منعقد کنند.

در این قانون حمایت‌های مختلفی از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است که «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی رئیس‌جمهور، آن را نشان‌دهنده عزم جدی این دولت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مردمی‌سازی آن می‌داند.

او با تأکید بر اینکه اجرای این قانون و آیین‌نامه‌های آن از دستاوردهای دولت است، ابراز امیدواری کرد که این امر بتواند اقتصاد کشور را متحول کند.

اگرچه حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع تحسین‌برانگیزی است، اما باید سازوکارهای این حمایت نیز به‌طور شفاف اعلام شود تا از بروز هرگونه رانت و فساد در پی این حمایت‌های دستوری جلوگیری گردد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما