کارمندان متا حالا باید سه روز در هفته به‌صورت حضوری کار کنند

اقتصاد ۱۰۰ - در طول چند سال گذشته، متا نیز مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری یک چرخه کار از راه دور را پشت سر گذاشته است.

کارمندان متا حالا باید سه روز در هفته به‌صورت حضوری کار کنند

به گزارش گروه دانش و فناوری،  متا  در ماه ژوئن گفته بود که کارمندان دفتری باید  حداقل سه روز در هفته  به‌صورت حضوری کار کنند و اکنون در گزارش جدیدی گفته شده که این برنامه اجرایی شده است.

در طول چند سال گذشته، متا نیز مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری یک چرخه کار از راه دور را پشت سر گذاشت. در زمان شیوع کرونا، غول فناوری متوجه شد که حتی با دورکاری نیز می‌توان کارها را انجام داد و «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت درباره این موضوع صحبت کردند. زاکربرگ در آن زمان پیش‌بینی کرده بود که در دهه آینده «حدود نیمی از کارمندان به‌طور دائم از راه دور کار خواهند کرد».

بازگشت کارمندان متا به دفاتر

با گذشت زمان، مدیران شرکت متوجه شدند که انجام برخی کارها از طریق وب‌کم و صفحات چت سخت‌تر است و شروع به تلاش برای برگرداندن کارمندان به دفاتر کردند. حالا CNBC در گزارش جدیدی اعلام کرده که کارمندان متا باید حداقل سه روز در هفته در دفاتر منصوب شده خود حضور پیدا کنند.

به‌نظر می‌رسد برنامه‌های متا برای بازگرداندن کارگران به دفاتر بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر این شرکت برای ارائه سرعت و کارایی بیشتر به شرکت خود باشد که سازماندهی مجدد و اخراج برخی کارمندان در ماه‌های گذشته را توجیه می‌کند.

در اوایل سال جاری، زاکربرگ با ارائه یادداشتی به کارمندان خود گفت که هرچند شرکت به ارائه یک شیوه کار غیر متمرکز متعهد شده است، اما «اعتمادسازی به‌صورت حضوری آسان‌تر انجام می‌شود و این روابط کمک می‌کند تا کارها بسیار کارآمدتر انجام شوند».

البته فقط متا به کارمندان خود دستور حضور سه روزه در هفته را ارائه نکرده است و سایر شرکت‌های سیلیکون ولی نیز چنین روندی را پیش گرفته‌اند. اکثر کارمندان گوگل نیز اکنون سه روز در هفته در دفتر حضور پیدا می‌کنند و آمازون نیز از همین ماه چنین سیاستی را اجرا می‌کند. کارمندان اپل نیز تقریباً از سال گذشته سه روز در هفته به صورت حضوری کار می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما