زمان برگزاری اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI مشخص شد

اقتصاد ۱۰۰ - احتمالاً در این رویداد شاهد برنامه‌های استودیو زیرمجموعه Global Illumination و اطلاعاتی درباره در دسترس بودن قابلیت‌های درک تصویر GPT-4 خواهیم بود.

زمان برگزاری اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI مشخص شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،  OpenAI  اعلام کرد که در تاریخ 6 نوامبر (15 آبان)  اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان  خود را برگزار خواهد کرد.

طبق بیانیه OpenAI در وب‌سایت خود، این رویداد یک روزه که  DevDay  نام دارد، شامل سخنرانی اصلی و بخش‌های کوتاهی به رهبری تیم‌های فنی Open‌AI می‌شود که در آن‌ها «ابزارها و ایده‌های جدید» این شرکت به نمایش گذاشته می‌شوند.

اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان OpenAI

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که در این کنفرانس شاهد GPT-5، مدل هوش مصنوعی پرچمدار بعدی OpenAI باشیم، زیرا «سم آلتمن» مدیرعامل این شرکت اوایل امسال گفته بود که Open‌AI درحال آموزش GPT-5 نیست و برای مدتی هم چنین کاری نخواهد کرد. اما احتمالاً درباره برنامه‌های  Global Illumination ، استودیویی که Open‌AI در ماه آگوست آن را خریداری کرد و در دسترس بودن  قابلیت‌های درک تصویر  GPT-4 اطلاعات بیشتری اعلام شود.

علاوه بر این، شاید شاهد تکنیک‌های جدیدی برای واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشیم، زیرا نگرانی‌های بسیار زیادی از بابت محتوای نادرست و سرقت‌آمیز تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. OpenAI اخیراً ابزار داخلی خود برای شناسایی متون تولید شده توسط هوش مصنوعی را طراحی کرده بود که البته عملکرد ضعیفی را به همراه داشت و شاید در DevDay شاهد جانشین آن نیز باشیم.

در حالی که DevDay بیشتر به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، بخش‌هایی از کنفرانس، مانند سخنرانی اصلی آن به‌صورت آنلاین پخش خواهد شد. OpenAI ثبت‌نام برای حضور در این رویداد را هفته‌های آینده آغاز خواهد کرد و فقط «صدها» برنامه‌نویس می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

OpenAI در پست خود توضیح می‌دهد که جامعه توسعه‌دهندگان آن اکنون به اندازه کافی بزرگ شده تا برگزاری رویداد خود را توجیه کند. به گفته این شرکت، بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده از ابزارهای هوش مصنوعی آن که شامل مدل‌های زبان بزرگ GPT-4 و ChatGPT، مدل تبدیل متن به تصویر DALL-E 2 و مدل تشخیص خودکار گفتار Whisper می‌شود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما