علی شریف زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر شد

اقتصاد ۱۰۰ - به تازگی خبر رسیده است که علی شریف زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف به‌عنوان رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر معرفی شده است.

علی شریف زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، اخیراً خبر رسیده است که علی شریف زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف به سمت رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر دست یافته است. وی که روز 4 شهریورماه در توییتر خود خبر از اخراجش از دانشگاه به خاطر مواضع سیاسی‌اش داده بود، در مقابل دو رقیب از کشورهای دیگر قرار گرفت و توانست بر هردو آنها فائق آید. وی پیش‌تر عضو هیأت علمی بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف بود و حالا به یک سمت بین‌المللی دست یافته است.

استاد اخراجی دانشگاه شریف رئیس کمیته المپیاد کامپیوتر شد

علی شریفی زارچی عضو هیأت علمی بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در توییترش اعلام کرد:

«در رقابت با دو نامزد از ایتالیا و با رأی ۸۷ کشور حاضر برای یک دوره سه‌ساله به‌عنوان عضو کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر انتخاب شده است.»

او سپس با رأی اعضای این کمیته به‌عنوان رییس کمیته منتخب شده است. به نوشته زارچی، اعضای منتخب این کمیته سه نفر هستند که هرسال با رأی کشورهای شرکت‌کننده انتخاب می‌شوند. او همچنین نوشته کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی بالاترین مرجع علمی المیپاد کامپیوتر است.

استاد اخراجی دانشگاه شریف رئیسئ کمیته المپیاد کامپیوتر شد

علی شریفی زارچی روز ۴ شهریور خبر داد که نامه اخراج از دانشگاه شریف را دریافت کرده است. اخراج این استاد منتقد حکومت موجی از اعتراض را به‌خصوص در میان دانشجویان در پی داشت.

کارزاری اینترنتی در اعتراض به اخراج این استاد دانشگاه از سوی دانشجویان به راه افتاده که تا امروز ۱۴ هزار و ۱۳۳ نفر آن را امضا کرده‌اند.

پیش از این روزنامه ایران، رسانه دولت جمهوری اسلامی در گزارشی ضمن دفاع از اخراج اساتید، با اشاره غیرمستقیم به این کارزار و اخراج زارچی او را “نمادی برای مطرح کردن ادعای دروغین پاکسازی اساتید” دانسته است.

این روزنامه همچنین زارچی را متهم کرده که در جریان اعتراضات دانشجویی سال گذشته “گرای امکان انتقال سلاح از طریق نرده‌های دانشگاه شریف” را مطرح کرده بود.

دفاع روزنامه دولت از موج اخراج اساتید

روزنامه ایران در بخش دیگری از مطلب خود تایید کرده که تنها در دولت ابراهیم رییسی، ۳۸ استاد در دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم اخراج شده‌اند. به تایید این روزنامه هفت نفر از این اساتید به‌دلیل مشارکت در وقایع سال گذشته اخراج شده‌اند.

این در حالی است که بهمن‌ماه سال گذشته معاون وزیر علوم تصریح کرد: «آماری در ارتباط با اخراج اساتید دانشگاه‌ها پس از اغتشاشات اخیر وجود ندارد.»

روزنامه اعتماد هفته گذشته در گزارشی که نتیجه تحقیقات این روزنامه بود نوشت از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی در مرداد ۱۴۰۰ تا هشتم شهریور امسال، ۱۱۰ استاد دانشگاه برخلاف خواست خود از تدریس محروم شده‌اند. این اساتید یا اخراج شده یا به اجبار بازنشسته شده‌اند.

 

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما