گوشی Fairphone 5 با تضمین 10 سال پشتیبانی نرم افزاری معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ - گوشی Fairphone 5 با مشخصات فنی میان‌رده و قیمت زیر 700 دلاری و یک وعده بزرگ معرفی شد؛ از فیرفون 5 تا 10 سال پشتیبانی نرم افزاری می‌شود.

گوشی Fairphone 5 با تضمین 10 سال پشتیبانی نرم افزاری معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، آیا تا به حال گوشی‌های برند Fairphone به گوش شما خورده است؟ این یک شرکت هلندی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خوش قیمت و باکیفیت است. جدیدترین محصول این شرکت، گوشی Fairphone 5 هم با وعده‌ای شگفت‌انگیز معرفی شد: این دیوایس می‌تواند تا 10 سال از پشتیبانی نرم افزاری استفاده کند.

چه چیزهایی باعث جذابیت گوشی Fairphone 5 شده است؟

۷۰ درصد اجزای بدنه گوشی فیرفون ۵ (که نسل جدید فیرفون ۴ است) از مواد بازیافت شده ساخته شده و حتی برای ساخت جعبه آن هم از جعبه بازیافت شده گوشی‌های قدیمی استفاده شده است. این شرکت در اقدامی قابل تحسین، جعبه گوشی‌های قدیمی‌اش را از مشتریان می‌گیرد و از آن‌ها برای تولید جعبه محصولات جدید استفاده می‌کند.

گوشی Fairphone 5 گوشی Fairphone 5 گوشی Fairphone 5

اما جذاب‌ترین ویژگی این موبایل، پشتیبانی نرم افزاری چشمگیر آن است. این گوشی با ۵ سال گارانتی و پشتیبانی نرم افزاری ۱۰ ساله عرضه می‌شود که به‌لطف آن حداقل می‌تواند ۵ سیستم عامل بزرگ اندروید را دریافت کند.

پشتیبانی 10 ساله فیرفون 5 با اندروید

بیشتر بخوانید:

گوشی Fairphone 2 متعلق به سال ۲۰۱۵، آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت کرد!

تعمیر این گوشی نیز برای تعمیرکاران بسیار آسان است. حتی خود کاربران هم می‌توانند 10 تا از مهم‌ترین قطعات گوشی خود را بدون رفتن به تعمیرگاه و با یک پیچ‌گوشتی ساده تعویض کنند. این ماژول‌ها مستقیما توسط خود فیرفون فروخته می‌شود. از ماژول‌های قابل تعویض آسان می‌توان به نمایشگر OLED، دوربین‌های پشتی و جلویی، پورت USB و باتری اشاره کرد.

طراحی ماژولار موبایل فیرفون 5

مشخصات فنی گوشی فیرفون ۵

اما در اینجا نگاهی به مشخصات فنی گوشی Fairphone 5 خواهیم انداخت. جایی که یک نمایشگر 6.46 اینچی با فناوری اولد، رزولوشن 1224 در 2700 پیکسلی، نرخ تازه سازی 90 هرتزی (HHR) و اوج روشنایی 880 نیتی حضور دارد و گوریلا گلس 5 از آن محافظت می‌کند.

در این گوشی جدید خبری از حفره یا بریدگی برای دوربین سلفی نیست؛ فقط دور خود سنسور دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی روی نمایشگر بریده شده که ابعاد بسیار کوچکی دارد. این دوربین از یک لنز 90 درجه‌ای با قابلیت فیلمبرداری 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای و همینطور ادغام پیکسل 4 به 1 بهره می‌برد.

در پشت دستگاه هم یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از پیکسل باینینگ 4 به 1 و لنز 84 درجه‌ای با گشودگی دیافراگم f/1.88 قرار دارد که یک سنسور فوق عریض 118 درجه‌ای آن را همراهی می‌کند. در کنار این دو نیز شاهد حضور یک سنسور ToF برای کمک به تشخیص عمق هستیم.

دوربین گوشی Fairphone 5

در قلب تپنده این گوشی اندرویدی چه خبر است؟ سازنده از چیپست QCM 6490 کوالکام در اینجا استفاده کرده که به‌لطف آن تا 10 سال آینده می‌تواند پشتیبانی نرم افزاری را ارائه کند. این تراشه از نظر عملکرد، شبیه به تراشه میان‌رده و محبوب اسنپدراگون 778G است. ظرفیت رم گوشی فیرفون 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن 256 گیگابایت است. یک اسلات کارت حافظه نیز در اینجا به‌کار رفته که می‌توانید به‌لطف آن فضای ذخیره‌سازی‌تان را تا 2 ترابایت افزایش دهید.

تعمیر آسان گوشی فیرفون 5

تعمیر آسان گوشی فیرفون ۵

گزینه‌های ارتباطی این گوشی را وای فای 6E و بلوتوث 5.2 تشکیل می‌دهند و از سیم کارت 5G پشتیبانی می‌کند. یک باتری 4،200 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین شارژ دستگاه شما را بر عهده خواهد داشت که با توان 30 واتی شارژ می‌شود. گوشی Fairphone 5 برای 50 درصد شارژ به 20 دقیقه زمان احتیاج دارد و با شارژ کامل می‌تواند حداقل 1 روز و نیم دوام بیاورد. البته خبری از شارژ بی‌سیم نیست.

قیمت گوشی جذاب فیرفون

از دیگر امکانات گوشی جدید Fairphone می‌توان به پورت USB تایپ C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک جفت اسپیکر استریو اشاره کرد. قیمت گوشی Fairphone 5 هم در حدود 700 یورو است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما