نگاهی به لحظات تماشایی ماموریت کرو-۷

اقتصاد ۱۰۰ - چهار فضانورد ماموریت کرو-۷ پس از پرتابی عالی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در اوایل روز شنبه، روز بعد به سلامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) رسیدند.

نگاهی به لحظات تماشایی ماموریت کرو-۷

به گزارش گروه دانش و فناوری، ناسا فرآیند نزدیک شدن فضاپیمای کرو-دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی را پیش از اتصال به صورت زنده پخش کرد و همچنین تصاویری از ورود فضانوردان به این ایستگاه را به اشتراک گذاشت.

ناسا گزارش داد که دریچه‌ی فضاپیما در ساعت ۱۰:۵۸ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸:۲۸ به وقت تهران) در روز یکشنبه باز شد.

در فیلم زیر کپسول فضایی حاوی فضانوردان را می‌بینید که به ایستگاه فضایی نزدیک می‌شود.

 
 
 

در فیلم زیر نمایی از فضای داخلی فضاپیما وجود دارد.

 
 

این ویدیو لحظه اتصال را نشان می‌دهد.

 
 

این کلیپ فضانوردان را نشان می‌دهد که در خانه‌ی جدید خود در فاصله‌ی ۲۵۰ مایلی بالای زمین شناور هستند و سرنشینان قبلی ایستگاه فضایی از آنها استقبال می‌کنند.

 
 

در فیلم زیر فضانوردان ماموریت جدید را می‌بینیم که پس از مورد استقبال گرفتن در ایستگاه فضایی چند کلمه‌ صحبت می‌کنند.

 
 

ماموریت کرو-۷ متشکل از یاسمین مقبلی از ناسا به عنوان فرمانده، آندریاس موگنسن(Andreas Mogensen) از آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا(Satoshi Furukawa) از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و کنستانتین بوریسوف(Konstantin Borisov) از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه است. مقبلی و بوریسوف هر دو در اولین پرواز فضایی خود هستند، در حالی که موگنسن و فوروکاوا دومین پرواز خود را انجام می‌دهند.

تعداد حاضرین در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر به ۱۱ نفر رسیده و این تعداد، ایستگاه فضایی را طی چند روز آینده کمی شلوغ‌تر از حد معمول می‌کند زیرا چهار فضانورد ماموریت کرو-۶ آخرین آمادگی‌ها را برای سفر خود به زمین پس از شش ماه در مدار انجام می‌دهند.

بیل نلسون، رئیس ناسا، درباره آخرین پرتاب فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی از خاک ایالات متحده با استفاده از فناوری حمل‌ونقل اسپیس ایکس گفت: کرو-۷ نمونه‌ای درخشان از قدرت نبوغ آمریکایی و آنچه می‌توانیم در هنگام همکاری با یکدیگر انجام دهیم، به شمار می‌آید.

نلسون اضافه کرد که فضانوردان در طول اقامت در این تاسیسات مداری، روی بیش از ۲۰۰ آزمایش علمی و نمایش فناوری برای آماده شدن برای ماموریت‌ها به ماه، مریخ و فراتر از آن کار خواهند کرد که همه برای بشریت روی زمین نیز مفید است.

او گفت که همکاری بین‌المللی که در ایستگاه فضایی دیده می‌شود، ناسا را قادر می‌سازد تا «بهترین ذهن‌های علمی را برای انجام ماموریت‌های جسورانه درگیر کند، و واضح است که وقتی با هم کار می‌کنیم، می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم و بیشتر بیاموزیم.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما