پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل احتمالاً دو ماه دیگر با 15 درصد عملکرد بالاتر از راه می‌رسند

اقتصاد ۱۰۰ - پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل احتمالاً در ماه اکتبر با پشتیبانی از رم DDR5 با سرعت بالاتر از راه می‌رسند.

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل احتمالاً دو ماه دیگر با 15 درصد عملکرد بالاتر از راه می‌رسند

به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق اطلاعاتی که توسط شرکت سازنده مادربرد ASRock منتشر شده است، اینتل خودش را برای معرفی پردازنده‌های نسل چهاردهم در اواخر سال جاری میلادی آماده می‌کند و احتمالاً دو ماه دیگر و در اکتبر با این پردازنده‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

نسل بعدی پردازنده‌های اینتل در مقایسه با نسل کنونی، یعنی نسل سیزدهم، بهبود قابل‌توجهی را تجربه نخواهد کرد. گزارش امروز می‌گوید پردازنده‌های آینده اینتل در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب بهبود 4 تا 8 و 8 تا 15 درصدی عملکرد را تجربه خواهند کرد. این اعداد با گزارش‌های قبلی درباره پردازنده‌های دسکتاپ Core i9-14900K و Core i7-14700K مطابقت دارند.

پشتیبانی پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل از رم DDR5 سریع‌تر

طبق ادعای ASRock، پردازنده‌های آینده اینتل قادر به پشتیبانی پیش‌فرض از رم DDR5 با سرعت 6400 MT/s خواهند بود که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به سرعت 5600 MT/s در نسل کنونی پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شود.

درحالی‌که باید منتظر تأیید رسمی باشیم، ASRock می‌گوید از طریق به‌روزرسانی BIOS، مادربردهای سری 600 و 700 با پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل سازگار خواهند بود. حتی ظاهراً مادربردهای اقتصادی‌تر H610 هم با پردازنده‌های جدید اینتل کار خواهند کرد، بنابراین صاحبان نسل کنونی پردازنده‌های اینتل می‌توانند به‌راحتی به سراغ نسل بعدی بروند.

اینتل Meteor Lake

به‌نظر می‌رسد اینتل روی برند جدید Intel 300 کار می‌کند که مخصوص پردازنده‌های دوهسته‌ای است و جایگزین پردازنده‌های پنتیوم و سلرون محسوب می‌شود. طبق گزارش‌ها، این پردازنده‌ها دارای دو هسته قدرتمند خواهند بود و نباید منتظر هسته‌های کم‌مصرف در آن‌ها باشیم.

درحالی‌که پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل انقلابی نیستند، اما پیشرفت مناسبی را نسبت به پردازنده‌های نسل دوازدهم موسوم به آلدر لیک تجربه خواهند کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که انتظار داریم پردازنده‌های نسل چهاردهم مخصوص لپ‌تاپ با تغییرات قابل‌توجهی از راه برسند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما