بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۲

بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال 2022 توسط معرفی شدند. کادیلاک اسکالید ESV با طول 5.76 متر در صدر این لیست قرار دارد.

بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۲

شاسی بلندهای بزرگ علاوه بر این که فضای نشستن برای ۷ تا ۸ نفر را فراهم می‌کنند، از فضای داخلی بزرگ آنها می‌توان برای حمل وسایل مختلف استفاده کرد. هرچند برای این کار مینی‌ون‌ها و ون‌های بزرگ کارآمد به نظر می‌رسند، اما شاسی بلندهای بزرگ با ظاهر پرابهت و جذاب خود توانستند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند.

همچنین شاسی بلندهای بزرگ امروزی از توانایی‌های آفرودی و یدک کشی نیز بهره می‌برند که همین موضوع آنها را بیش از پیش خاص کرده است. در همین راستا قصد داریم در این مقاله شما را با بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۲ آشنا کنیم.

معرفی بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان

کادیلاک اسکالید ESV

طول: ۵.۷۶۶ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

کادیلاک اسکالید ESV با طول بیش از 5.7 متری خود در صدر لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان سال 2022 قرار گرفته است. این خودرو از کابینی بسیار جادار به همراه تکنولوژی‌های پیشرفته و متریال باکیفیت بهره می‌برد. با وجود این که اسکالید در نسخه استاندارد خود یک شاسی بلند بزرگ محسوب می‌شود، اما نسخه ESV آن حدود 40 سانتی‌متر نسبت به نسخه اصلی آن کشیده‌تر است.

سرنشینان در ردیف اول و دوم آن به فضای بسیار زیادی دسترسی دارند. گفتنی است کادیلاک اخیرا اسکالید V را نیز به بازار عرضه کرده تا با قدرت 682 اسب بخار خود علاوه بر فضای کابین در بخش فنی نیز از رقبا سبقت بگیرد.

جیپ گرند واگنییر L

طول: ۵.۷۵۸ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

جیپ گرند واگنییر L را باید نسخه کشیده‌تر مدل‌های واگنییر و گرند واگنییر دانست که اکنون در کابین خود می‌تواند در قالب یک شاسی بلند فول سایز فضای زیادی را برای سرنشینان فراهم سازد. این خودرو به کمک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو هورکین با وجود 8 صندلی و سایز بزرگ خود می‌تواند ظرف مدت 5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

شورلت سابربن

طول: ۵.۷۳۳ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

شورلت سابربن را باید نسخه کشیده‌تر تاهو دانست. این خودرو به عنوان یکی از شاسی بلندهای محبوب خانواده‌های پرچمعیت آمریکایی محسوب می‌شود؛ کابین این خودرو بسیار بزرگ بوده و می‌تواند به خوبی به نیاز خانواده‌ها پاسخ دهد. همچنین این شاسی بلند از سیستم سوپر کروز نیز بهره می‌برد.

جی ام سی یوکان XL

طول: ۵.۷۲۰ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

در ادامه لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان 2022 به جی ام سی یوکان XL می‌رسیم. این خودرو دارای 2650 کیلوگرم وزن بوده و می‌تواند 8 سرنشین را در خود جای دهد. مشتریان می‌توانند این شاسی بلند بزرگ را با موتورهای V8 بنزینی و یک پیشرانه توربودیزل 6 سیلندر سفارش دهند.

فورد اکسپیدیشن مکس

طول: ۵.۶۲۶ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

فورد اکسپیدیشن مکس دارای سه ردیف صندلی بوده و می‌تواند فضایی را برای نشستن ۸ سرنشین فراهم سازد. فورد این شاسی بلند فول سایز خود با سفارشی‌سازی‌های زیادی روانه بازار می‌کند و مشتریان با انتخاب تیپ‌ها و نسخه‌های مختلف این خودرو می‌توانند گزینه مناسبی را برای پاسخ به نیاز خود خریداری کنند. سیستم رانندگی نیمه خودران بلوکروز به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو محسوب می‌شود.

لینکلن نویگیتور L

طول: ۵.۶۲۶ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

آن دسته از مشتریانی که خواهان یک شاسی بلند فول سایز با فضای زیاد و لوکس هستند، می‌توانند به سراغ مدل کشیده لینکلن نویگیتر L بروند. این خودرو به تکنولوژی‌های زیادی مثل جدیدترین سیستم اطلاعاتی سرگرمی SYNC و سیستم فعال مقابله با سروصدا مجهز شده است. همچنین طراحان با ترکیب تریم‌های چوبی واقعی، فلز و چرم توانستند کابین آن را بیش از پیش جذاب کنند.

شورلت تاهو

طول: ۵.۳۵۲ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

شورلت تاهو یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای فول سایز بازار آمریکا محسوب می‌شود. این خودرو اکنون در جدیدترین نسل خود می‌تواند ۸ سرنشین را در خود جای دهد. ضمن این که مشتریان با سفارش سیستم سوپر کروز می‌توانند از امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست در بزرگراه‌ها بهره‌مند شوند.

سرنشینان در ردیف جلو لینکلن نویگیتور L به بیش از 106 سانتی‌متر فضای سر و بیش از 111 سانتی‌متر فضای پا دسترسی خواهند داشت. همچنین این خودرو با قیمت پایه 56 هزار دلار به فروش می‌رسد.

رولزرویس کولینان

طول: ۵.۳۴۱ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

رولزرویس کولینان با قیمت ۳۵۰ هزار دلار، گران‌ترین عضو در لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که بسیار لوکس بوده و برای سرنشینان خود فضای بسیار زیادی را فراهم می‌کند. این خودرو دارای ۵.۳ متر طول بوده و با تمرکز بر ارائه فضای لوکس برای حداکثر ۵ سرنشین طراحی شده است. از این رو امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم وجود نخواهد داشت.

کولینان فقط با یک موتور 6.75 لیتری V12 توئین توربو به فروش می‌رسد که مدل بلک بج آن می‌تواند قدرتی برابر با 600 اسب بخار را به تولید برساند. با وجود این که این خودرو از شاسی مستقیم بهره نمی‌برد، اما ظرفیت یدک کشی آن به 2700 کیلوگرم می‌رسد.

اینفینیتی QX80

طول: ۵.۳۳۹ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

اینفینیتی QX80 را باید نسخه لوکس‌تر نیسان آرمادا دانست که به همان موتور 5.6 لیتری V8 مجهز شده و قدرتی برابر با 400 اسب بخار را تولید می‌کند. این شاسی بلند همانند نیسان آرمادا در بخش داخلی فضای بسیار زیادی را به سرنشینان خود ارائه می‌دهد و برای مسافرت‌های طولانی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

البته این خودرو از لحاظ متریال و تکنولوژی نسبت به نیسان آرامدا در سطح بالاتری جای دارد. اینفینیتی QX80 دارای 3860 کیلوگرم ظرفیت یدکشی بوده و مشتریان برای خرید آن باید 75 هزار دلار هزینه کنند.

بنتلی بنتایگا EWB

طول: ۵.۳۰۵ میلی‌متر

بزرگترین خودروهای شاسی بلند

بنتلی بنتایگا EWB به عنوان کوچک ترین شاسی بلند از لیست بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان 2022 محسوب می‌شود. بنتلی اخیرا نسخه کشیده بنتایگا را با نام EWB معرفی کرده که طول آن نسبت به نسخه معمولی حدود 16 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. این خودرو با طول بیش از 5.3 متری خود می‌تواند فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم سازد و سرنشینان نیز اکنون از فضای پای بیشتری بهره می‌برند. همچنین این خودرو به صندلی‌های لوکسی مجهز شده که باید آنها را پیشرفته‌ترین صندلی‌های دنیا دانست.

با توجه به این که بنتلی این نسخه را با تمرکز بر ایجاد فضایی لوکس و راحت برای سرنشینان عقب توسعه داده است، بر خلاف نسخه معمولی بنتلی بنتایگا نمی‌توان برای نسخه EWB صندلی‌های ردیف سوم را سفارش داد. مشتریان می‌توانند بنتایگا EWB را با قیمت 260 هزار دلار خریداری کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما