هوش مصنوعی EWAD با دقت بالایی پاندمی بعدی را پیش‌بینی می‌کند!

اقتصاد ۱۰۰ - به‌تازگی محققان موفق به توسعه هوش مصنوعی EWAD شده‌اند که توانایی پیش‌بینی و شناسایی پاندمی‌های بعدی در سراسر جهان را به ارمغان آورده است.

هوش مصنوعی EWAD با دقت بالایی پاندمی بعدی را پیش‌بینی می‌کند!

به گزارش گروه دانش و فناوری، پاندمی بیماری کووید 19 در سرتاسر جهان بسیار مخرب بود و چنانچه تلاش دانشمندان و کارکنان حوزه بهداشتی نبود، احتمالاً وضعیت بسیار بدتر از این نیز می‌شد. بااین‌حال چنین پاندمی باعث شد که دانشمندان در پی راه‌حلی جهت پیش‌بینی گونه‌های بعدی ویروس پیش از تبدیل شدن به یک تهدید جهانی باشند. در همین راستا اخیراً دست به توسعه سیستم هوش مصنوعی EWAD زده‌اند.

سیستم هوش مصنوعی تشخیص ناهنجاری هشدار زودهنگام (EWAD)، از یادگیری ماشینی به‌منظور تجزیه و تحلیل توالی ژنتیکی، فرکانس‌ها و میزان مرگ و میر انواع ویروس‌ها در سراسر جهان بهره‌برداری خواهد کرد تا در رابطه با پاندمی بعدی اقدام به اعلام هشدارهای لازم کند. کلیه این موارد دانشمندان را قادر خواهد ساخت تا در درمان و پیشگیری از شیوع همه‌گیری بعدی در سطح جهان موفق شوند و لذا کمک بزرگی در زمینه مقابله با ظهور ویروس‌های جدید خواهد کرد.

بنابراین به نظر این سیستم هوش مصنوعی جدید موفقیت بزرگی در تحقق این ایده به واقعیت خواهد کرد. طبق مطالعه پژوهشگران مطالعه اسکریپس (Scripps Research) و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، هوش مصنوعی توانایی ارائه هشدار در خصوص ظهور انواع خطرناک ویروس‌ها در همه‌گیری‌های آینده را دارد.

پژوهشگران سیستم هوش مصنوعی EWAD را بر روی داده‌های واقعی مربوط به بیماری COVID-19 مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند که این سیستم توانایی ارائه پیش‌بینی‌های دقیقی مبنی‌بر اینکه کدام گونه‌های نگرانی (VOCs) در زمان جهش ویروس ایجاد خواهند شد، دارد. این سیستم همچنین موفق به پیش‌بینی میزان تأثیرگذاری اقدامات بهداشتی عمومی همچون واکسن‌ها و استفاده از ماسک بر تکامل ویروس‌ها شده است.

هوش مصنوعی EWAD

ویلیام بالچ (William Balch)، میکروبیولوژیست در Scripps Research، در مورد سیستم هوش مصنوعی جدید EWAD بیان داشته است: «این سیستم قادر به شناسایی الگوها و قوانین مربوط به تکامل ویروس است. علاوه بر این، EWAD قادر به ارائه اطلاعات مهم در رابطه با بیولوژی اولیه ویروس‌ها و نحوه سازگاری آن‌ها با محیط‌های پیرامون است.»

هوش مصنوعی EWAD

در پایان گفتنی است که نتایج این تحقیقات که در مجله Cell Patterns منتشر شده، حاکی از توانایی EWAD در شناسایی تهدیدهای بالقوه حتی پیش از تأیید رسمی آن‌ها از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) بوده که به ما جهت مقابله با شیوع بیماری‌های همه‌گیری بعدی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما