اپل، سامسونگ و آمازون به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ARM هستند

اقتصاد ۱۰۰ - Arm قصد دارد به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود و حالا شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در آن صف کشیده‌اند.

اپل، سامسونگ و آمازون به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ARM هستند

به گزارش گروه دانش و فناوری،  Arm ، شرکت طراحی تراشه متعلق به SoftBank، درحال جذب سرمایه‌گذاران بزرگی از سراسر جهان است. براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً اپل، سامسونگ، انویدیا، اینتل و آمازون قصد دارند سهام این شرکت را در ماه سپتامبر و پیش از عرضه عمومی سهام خریداری کنند.

طراح تراشه بریتانیایی نقش مهمی را در صنعت فناوری ایفا می‌کند. تخصص اصلی Arm در صدور مجوز طراحی تراشه‌ها به شرکت‌هاست و به غول‌های فناوری سراسر جهان اجازه می‌دهد تا نیمه‌هادی‌ها را در کارخانه‌های خود تولید و آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. حالا همان‌طور که در گزارش Nikkei Asia گفته شده است، Arm به‌منظور کمک به تثبیت قیمت سهام خود، قصد دارد سهامش را به ارزش «هر‌کدام چند درصد» بفروشد.

از اپل تا اینتل؛ سرمایه‌گذاران Arm

در ادامه این گزارش گفته شده است که برخی از بزرگ‌ترین مشتریان Arm ازجمله  اپل ،  سامسونگ ،  انویدیا  و  اینتل  که همگی از معماری این شرکت در تراشه‌های خود استفاده کرده‌اند، قصد دارند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. رویترز نیز در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده است که  آمازون  نیز قصد دارد به سرمایه‌گذار بزرگ Arm تبدیل شود.

Arm سال گذشته پس از شکست قرارداد 40 میلیارد دلاری انویدیا برای خرید این شرکت به‌دلیل «چالش‌های نظارتی مهم»، برنامه‌های خود برای عرضه عمومی سهام را اعلام کرد. «رنه هاس»، مدیرعامل Arm، سال گذشته گفته بود که این شرکت «به‌سمت بازارهای دیگر (مانند صدور مجوز طراحی تراشه برای محصولات رایانش ابری) تغییر مسیر داده است» و به همین دلیل تصمیم گرفته تا برای عرضه اولیه سهام آن تلاش کند.

هاس در آن زمان گفته بود:

«ما نه‌تنها با توسعه محصولات مختلف بلکه با پرداختن به آن از طریق بخش‌های مختلف استراتژی مدل کسب‌وکار، کسب‌وکار خود را متنوع کرده‌ایم. می‌دانستیم که کارمان رونق خواهد گرفت. تمام نتایج مالی که اکنون مشاهده می‌کنید و فوق‌العاده هستند و همچنین تیم ما کار فوق‌العاده‌ای روی آن انجام داده است، واقعاً از کاری که چند سال پیش انجام داده‌ایم، آغاز شده است.»

Arm اکنون امیدوار است تا با جذب سرمایه‌گذاران اساسی مانند اپل، بتواند روابط خود با مشتریانش را تقویت کند و همچنین جذابیت عرضه اولیه سهام خود را افزایش دهد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما