یک آیپاد نسل اول آکبند با قیمت رکوردشکن 29 هزار دلار فروخته شد

اقتصاد ۱۰۰ - آیپاد نسل اول در زمان عرضه با قیمت 399 دلار به فروش می‌رسید؛ حالا نمونه‌ای از آن 5000 هزار درصد گران‌تر فروخته شده است.

یک آیپاد نسل اول آکبند با قیمت رکوردشکن 29 هزار دلار فروخته شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، اولین  آیپاد  در سال 2011 توسط «استیو جابز» فقید معرفی شد و انقلابی را در دنیای پخش موسیقی ایجاد کرد. قبل از آیپاد، کاربران برای گوش‌دادن به موسیقی از پخش‌کننده‌های بسیار بزرگی استفاده می‌کردند که طراحی چندان خوبی نداشتند و استفاده از آن‌ها سخت بود. حالا یکی از اولین نسخه‌های آیپاد در یک حراجی با قیمت  29 هزار دلار  فروخته شده است.

در آن زمان، آیپاد نسل اول با قیمت 399 دلار فروخته می‌شد که حتی برای همان زمان هم نسبتاً گران بود. اما اکنون همان‌طور که اپل اینسایدر توضیح می‌دهد، یک آیپاد نسل اول آکبند با قیمت بی‌سابقه 29 هزار دلار فروخته شده است؛ یعنی بیش از  5000 هزار درصد   گران‌تر  از قیمت اولیه دستگاه!

آیپاد نسل اول اپل در حراجی

آیپاد 29 هزار دلاری در Rally به حراج گذاشته شد که هم موزه و هم یک مرکز تجارت است. اقلام مختلفی توسط این وب‌سایت به روشی منحصر‌به‌فرد به فروش گذاشته می‌شوند. درواقع از طریق Rally می‌توانید «سهم» کالاها را خریداری کنید تا مالک بخشی از آن‌ها باشید.

البته اگر یک مجموعه‌دار تصمیم بگیرد تمام سهام کالای خود را بفروشد، مالک آن به‌طور کلی تغییر پیدا می‌کند و افرادی که قبلاً سهام داشته‌اند نیز از تفاوت قیمت آن سود خواهند برد.

معمولا دستگاه‌های قدیمی و اولیه شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل که بسیار نادر هستند، در حراجی‌ها به فروش می‌رسند. اخیراً یک آیفون نسل اول آکبند با قیمت رکوردشکن «190 هزار دلار» در حراجی فروخته شد. علاوه بر اپل، اقلام مربوط به بنیان‌گذار آن، یعنی استیو جابز نیز در حراجی‌ها فروخته می‌شود. اوایل امسال، چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز با قیمت 107 هزار دلار در یک حراجی فروخته شد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما