سه دلیل برای این که سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ بخریم (و سه دلیل برای این که نخریم!)

اقتصاد ۱۰۰ - آیا خرید گوشی تاشو گلکسی زد فولد 5 سامسونگ – Samsung Galaxy Z Fold 5 ارزش دارد؟ سه دلیل برای خرید و سه دلیل برای عدم خرید آن را به شما می‌گوییم.

سه دلیل برای این که سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ بخریم (و سه دلیل برای این که نخریم!)

به گزارش گروه دانش و فناوری، گوشی گلکسی زد فولد ۵ پرچمدار گوشی‌های تاشوی سال ۲۰۲۳ سامسونگ است که با هدف ارتقای تجربه کاربری و تماشای محتوای چندرسانه‌ای رونمایی شده است.

پیش از هرچیز باید بدانید که نسل پنجم گوشی‌های Galaxy Z Fold سامسونگ قیمتی 1800 دلاری داشته و به هیچ وجه محصول ارزانی به شمار نمی‌رود. بنابراین بررسی ارزش خرید این گوشی نسبت به بسیاری محصولات دیگر بازار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در ادامه قصد داریم سه دلیل عمده برای خرید این گوشی تاشوی جذاب سامسونگ را مطرح کنیم و سپس دلایلی را هم برای عدم خرید آن مطرح نماییم. آیا پرچمدار تاشوی امسال سامسونگ ارزش خرید دارد؟

  • مقایسه گلکسی زد فولد ۵ با زد فولد ۴ ؛ نسل جدید گوشی تاشو سامسونگ چگونه است؟

سه دلیل برای خرید گوشی گلکسی زد فولد ۵

علیرغم این که Galaxy Z Fold 5 در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت‌های کوچکی داشته؛ اما برخی از همین پیشرفت‌ها باعث شده‌اند که با یکی از بهترین، قدرتمندترین و پرامکانات‌ترین گوشی‌های تاشوی بازار طرف باشیم.

برخی از ویژگی‌های جذاب و منحصربفرد این گوشی عبارتند از:

عدم وجود گپ در حالت تا شده

گوشی تاشو Samsung

تا به امروز در تمامی گوشی‌های تاشوی سامسونگ در حالت بسته شاهد شکل‌گیری یک گپ بین لایه‌های بالا و پایین بودیم که به جلوه ظاهری آن لطمه شدیدی وارد کرده بود.

این گپ باعث جذب گرد و خاک و رطوبت در لولا می‌شد و به مرور زمان به صفحه نمایش آسیب وارد کرده و باعث ضعیف شدن آن می‌شد.

با این وجود، سامسونگ با تعبیه یک مکانیزم جدید لولا در گلکسی زد فولد ۵ موفق شده دو صفحه چپ و راست گوشی را در حالت تا شده دقیقا بر یکدیگر مماس کند.

البته این قابلیت به هیچ وجه جدید نیست و پیش‌تر توسط چندین کمپانی دیگر هم در گوشی‌های تاشوی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.‌ با این وجود سامسونگ به نخستین برندی تبدیل شد که به‌طور همزمان از لولاهای تخت در محصولات تاشو استفاده کرده و محصولش را در برابر نفوذ آب مقاوم‌سازی کرده است.

گلکسی زد فولد 5 موفق به کسب استاندارد IPX8 در برابر نفوذ رطوبت شده است.

بهترین سیستم عامل و قابلیت‌های نرم افزاری در یک گوشی تاشو

گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

دلایل خرید گوشی گلکسی زد فولد ۵

ممکن است گمان کنید گوگل، یعنی برندی که صاحب سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود، بهترین تجربه نرم افزاری گوشی‌های تاشو را ارائه می‌دهد!

با این وجود در واقعیت چنین نیست و سامسونگ به دلیل این که سه سال زودتر از گوگل وارد بازار محصولات تاشو شده بود، رابط کاربری روان‌تر و کاربرپسندتری را ارائه می‌کند!

سابقه سه ساله سامسونگ به این کمپانی امکان داده که رابط کاربری گوشی‌های تاشوی خود را به‌تدریج بهینه‌سازی کرده و تجربه‌ای شسته رفته از اندروید را ارائه دهد.

براین اساس می‌توانید انتظار داشته باشید که رابط کاربری گلکسی زد فولد ۵ عملکردی سریعتر، راحت‌تر و روان‌تر از همیشه را ارائه داده و میان تمامی محصولات تاشوی بازار سرآمد باشد.

به‌طور خاص، قابلیت تسکبار (Taskbar) در گوشی‌های سامسونگ که عملکردی شبیه به تسکبار در  ویندوز دارد، یکی از جذاب ترین قابلیت‌های Galaxy Z Fold 5 است که مالتی تسکینگ بسیار ساده‌تر و روان‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

گوشی Galaxy Z Flip 5

گوشی گلکسی زد فولد 5 به نسخه خاصی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز است که با نام Snapdragon 8  Gen 2 For Galaxy شناخته شده و کمی قدرتمندتر از سایر نمونه‌های بازار است.

این چیپست به‌طور اختصاصی برای سامسونگ تولید شده و پیش از این در سری گوشی‌های پرچمدار اس ۲۳ هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

به این ترتیب، Galaxy Z Fold 5 نه تنها قدرتمندتر از همیشه خواهد بود؛ بلکه مدیریت حرارتی بهتری داشته و مصرف باتری را نیز کاهش خواهد داد.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که این پرچمدار تاشو تحت هر شرایط محیطی عملکرد پایداری ارائه کرده و تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را به‌راحتی اجرا کند. این یکی از دلایل خوب خرید گوشی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ است.

سه دلیل برای عدم خرید Galaxy Z Fold 5

متاسفانه هیچ دستگاهی در بازار کامل نیست و گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود.

به‌طور خاص، زمانی که هزینه سنگین 1800 دلاری را برای خرید یک گوشی می‌پردازید، انتظار خواهید داشت با محصولی شگفت‌انگیز و بسیار قوی طرف باشید. با این وجود، برخی ایرادات جزیی مانع درخشش Galaxy Z Fold 5 می‌شوند.

نبود مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و سرعت شارژ متوسط

گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

با وجود اینکه گلکسی زد فولد 5 سامسونگ در برابر نفوذ آب مقاوم است، اما حرف X در عبارت IPX8 به معنای آن است که این گوشی نتوانسته ملزومات کسب استاندارد مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار را کسب کند!

البته می‌توان پیش‌بینی کرد که در استفاده معمولی، گرد و غبار نتواند آسیب چندانی به این گوشی بزند. با این وجود همان‌طور که اشاره شد، انتظارات از یک گوشی با این قیمت بسیار بالاست!

از سوی دیگر، سامسونگ همچنین سرعت شارژ گوشی تاشو و پرچمدارش را افزایش نداده و این محصول همچنان با همان شارژ ۲۵ واتی به دست مشتریان می‌رسد.

به‌طور خاص، توان شارژ ۲۵ وات چندان بد نیست؛ اما زمانی که آن را با سایر دستگاه‌های اندرویدی، خصوصا رقبای چینی، مقایسه می‌کنیم متوجه عملکرد نه چندان قابل قبول آن خواهیم شد.

افت چشمگیر ارزش دست دوم و هزینه بالای تعمیرات

گوشی Galaxy Z Fold 5

یکی از عمده دلایلی که بسیاری افراد خرید گوشی‌های تاشو منجمله گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ را توصیه نمی‌کنند این است که ارزش این دسته محصولات خیلی سریع افت می‌کند.

به‌عنوان مثال اگر شما قصد ارتقای گوشی ۱۸۰۰ دلاری گلکسی زد فولد ۴ به مدل جدید را داشته باشید، سامسونگ گوشی کنونی شما را با قیمت تنها ۵۹۵ دلار از شما می‌خرد!

این به آن معناست که نسل چهارم گلکسی زد فولد در زمان عرضه نسل جدید حدود ۶۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

همچنین نباید فراموش کردن که گوشی‌های تاشو به دلیل ماهیت شکننده‌ای که دارند، بیشتر از دستگاه‌های معمولی در معرض آسیب  قرار دارند.

از طرف دیگر، به دلیل این که اکثر قطعات جانبی این دستگاه‌ها به‌طور خاص برای خود آن‌ها طراحی شده، هزینه تعمیرات آن‌ها گاهی سر به فلک می‌کشد.

این گوشی برای استفاده‌های روزمره ساخته نشده است!

گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

یک کاربر عادی معمولا از گوشی خود برای کارهایی مثل گشت و گذار در اینترنت، جستجو در شبکه‌های اجتماعی، تماس گرفتن، ارسال پیام، تماشای فیلم و محتوای چندرسانه‌ای، خرید آنلاین، انجام بازی‌های ویدیویی و… استفاده می‌کند.

طبیعتا تمامی این کارها توسط یک گوشی معمولی هم قابل انجام بوده و صفحه نمایش بزرگتر و تاشوی Z Fold 5 هیچ امتیاز خاصی برای انجام هیچ‌یک از این کارها ندارد!

این صفحه نمایش‌های تاشو و بزرگ بیشتر مناسب افرادی هستند که قصد استفاده‌های خاص از گوشی خود مانند مالتی تسکینگ را داشته و در گوشی‌های هوشمند معمولی با محدودیت روبرو هستند.

جمع بندی؛ گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ یک پیشرفت جزیی اما ضروری!

سامسونگ در حال حاضر تنها بازیگر مهم بازار گوشی های تاشو به شمار می‌رود! بدون وجود رقابت، سنجش عملکرد هریک از محصولات سری Galaxy Z Fold امکان‌پذیر نیست!

گلکسی Z Fold 5 هم با این که محصولی بسیار عالی با مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های فراوان به شمار می‌رود، ما به دلایل خاصی خرید آن را برای کاربران عادی توصیه نمی‌کنیم.

با این حال اگر احساس می‌کنید یک صفحه نمایش بزرگتر و تاشو می‌تواند در انجام برخی امور، شما را یاری کند، مشخصا گلکسی زد فولد ۵ بهترین گوشی موجود در بازار برای شماست!

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما