بزرگترین توربین بادی جهان با توان تامین برق 36 هزار خانه در چین افتتاح شد

اقتصاد ۱۰۰ - چین از بزرگترین توربین بادی جهان با توان تامین برق 36 هزار خانه رونمایی کرد. این توربین بادی در ساحل شرقی چین نصب و به شبکه برق این کشور متصل شده است.

بزرگترین توربین بادی جهان با توان تامین برق 36 هزار خانه در چین افتتاح شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، بزرگترین توربین بادی جهان با توان تامین برق 36 هزار خانه در نزدیکی ساحل شرقی چین به‌نام ساحل فوجیان افتتاح شد. این توربین عظیم‌الجثه توان تولید 16 مگاوات برق را دارد که در نمونه خود نظیر ندارد. البته در ساخت این توربین بزرگ دو شرکت China Three Gorges Corporation (CTGC) و Goldwind Science and Technology با یکدیگر همکاری کرده‌اند. گفتنی‌ست که بزرگترین توربین بادی دنیا تولید آلودگی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

بزرگترین توربین بادی جهان در چین افتتاح شد

صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر چین بزرگ‌ترین توربین بادی جهان را راه‌اندازی کرد. دو شرکت China Three Gorges Corporation (CTGC) و Goldwind Science and Technology با همکاری یکدیگر این توربین 16 مگاواتی را در فاصله 33 کیلومتری ساحل فوجیان در جنوب شرق چین ساخته‌اند.

طول تیغه‌های این توربین به 252 متر می‌رسد و در محیطی بالغ بر 50 هزار متر مربع حرکت می‌کنند. این محیط تقریباً برابر با اندازه هفت زمین فوتبال است. حالا که این توربین به شبکه برق وصل شده، هر بار گردش آن می‌تواند 34.2 کیلووات-ساعت انرژی تولید کند.

بزرگترین توربین بادی جهان در چین افتتاح شد

این پروانه غول‌پیکر در منطقه‌ای نصب شده که میزبان بادهای سطح 7 است. به عبارت دیگر، سرعت بادهایی که در این منطقه می‌وزد، در اکثر روزهای سال از 51 کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

اگر این توربین یک سال کامل کار کند، می‌تواند 66 گیگاوات‌-ساعت برق بدون آلودگی کربنی تولید نماید. با این مقدار تولید الکتریسیته می‌توان از سوختن 20 هزار تن زغال‌سنگ و انتشار 54 هزار تن کربن جلوگیری کرد.

این مقدار از تولید انرژی با کمک یک توربین می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر چین کند. بااین‌حال، چالش‌هایی را هم به‌وجود می‌آورد. منطقه تنگه تایوان که این پروانه داخلش ساخته شده، مستعد طوفان است. این طوفان‌ها می‌توانند به گردش پره‌ها کمک کنند، اما درعین‌حال باید دید که این سازه تا چه اندازه در برابر آن‌ها ایستادگی خواهد داشت.

چین به‌طور هم‌زمان چندین پروژه توسعه توربین‌های بادی غول‌پیکر را پیش می‌برد که یکی از آن‌ها مجدداً توان 16 مگاواتی و دیگری با توان 18 مگاواتی در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما