گوگل در گزارش مالی فصل دوم 2023: ماهانه 2 میلیارد کاربر یوتیوب Shorts تماشا می‌کنند

اقتصاد ۱۰۰ - گوگل در گزارش مالی فصل دوم 2023 خود اعلام کرده که ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربری که وارد اکانت‌های خود شده‌اند، یوتیوب Shorts می‌بینند.

گوگل در گزارش مالی فصل دوم 2023: ماهانه 2 میلیارد کاربر یوتیوب Shorts تماشا می‌کنند

به گزارش گروه دانش و فناوری، گوگل می‌گوید بیش از  2 میلیارد کاربر  که به اکانت خود وارد شده‌اند، ماهانه ویدیوهای کوتاه یوتیوب (Shorts) را تماشا می‌کنند. این عدد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و حالا ظاهراً این پلتفرم را در جایگاهی بالاتر از اینستاگرام و تیک‌تاک قرار می‌دهد.

به گزارش تک‌کرانچ، گوگل در گزارش مالی فصل دوم سال 2023 خود اعلام کرد که یوتیوب از طریق تبلیغات حدود  7.67 میلیارد دلار  درآمد داشته و فراتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران، به رشد سالانه 4 درصدی دست یافته است. این شرکت حالا ظاهراً در حوزه Connected TV در آمریکا به حدود 150 میلیون کاربر رسیده که از رشد جهانی خبر می‌دهد.

گوگل پارسال گفته بود که سرویس یوتیوب پریمیوم و موزیک حدود 80 میلیون مشترک پولی دارند، اما این آمار در گزارش حاضر به‌روز نشده و در‌مجموع در‌زمینه تبلیغات و خدمات ابری هم رشد داشته است.

گزارش مالی فصل دوم 2023 گوگل چه می‌گوید؟

بخش خدمات ابری گوگل که شامل زیرساخت‌ها و اپ‌های کاربردی هم می‌شود، در فصل گذشته حدود  8.03 میلیارد دلار  درآمد داشته و رشد 28 درصدی را تجربه کرده است. در بخش «جستجو و دیگر سرویس‌ها» هم درآمد این شرکت به  42.63 میلیارد دلار  رسیده که اندکی بیشتر از بازه زمانی مشابه پارسال است.

آلفابت در بخش Other Bets که شامل کسب‌وکارهایی مثل Waymo و Verily می‌شود، از افزایش 48 درصدی درآمدها خبر داده است. این یعنی درآمد آن‌ها به  285 میلیون دلار  رسیده. ولی این واحد همچنان در فصل گذشته 813 میلیون دلار زیان به همراه داشته است.

درمجموع خالص سود گوگل در فصل سوم 2023 حدود  18.37 میلیارد دلار  یا 1.44 دلار به‌ازای هر سهم بوده. این رقم در فصل دوم 2022 حدود 16 میلیارد یا 1.21 دلار به‌ازای هر سهم بود. آلفابت همچنین اعلام کرده است که «روت پورات»، مدیر ارشد مالی این شرکت، جایگاه خود را ترک می‌کند تا به مدیریت واحد Other Bets بپردازد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما