سرگی برین، هم‌بنیانگذار گوگل نقش فعال‌تری در توسعه هوش مصنوعی آن ایفا می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - سرگی برین با محققانی که درحال توسعه «جمینی» (Gemini)، مدل پایه نسل بعدی گوگل دیپ‌مایند هستند، همکاری می‌کند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، در گزارشی در اوایل سال جاری میلادی مشخص شده بود که «لری پیج» و «سرگی برین»، بنیان‌گذاران  گوگل ، در برنامه‌ریزی استراتژی‌های این شرکت درزمینه  هوش مصنوعی  نقش داشته‌اند. حالا در گزارش جدیدی جزئیات فعالیت‌های اخیر برین مشخص شده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال (WSJ)، سرگی برین «در ماه‌های اخیر معمولاً سه تا چهار روز در هفته از دفاتر غول فناوری در مانتین ویو، کالیفرنیا بازدید کرده است.» او که یکی از اعضای هیئت‌مدیره و همچنین دومین سهامدار بزرگ آلفابت پس از پیچ است، به‌طور خاص با محققانی که درحال توسعه «جمینی» (Gemini)، مدل پایه نسل بعدی گوگل دیپ‌مایند هستند، کار کرده است.

فعالیت‌های بنیان‌گذار گوگل درزمینه هوش مصنوعی

برین بیشتر روی مسائل فنی کار می‌کند و همچنین با برگزاری جلسات هفتگی داخلی در مورد تحقیقات جدید هوش مصنوعی، حضور در گردهمایی‌های تحقیقاتی و «مداخله در مسائل پرسنلی، مانند استخدام پژوهشگران موردنظر» به توسعه این فناوری کمک می‌کند.

او بیشتر زمان خود را در ساختمان جدید واقع در چارلستون شرقی گوگل سپری می‌کند که تیم‌های هوش مصنوعی در آن مستقر هستند و همچنین «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در آنجا دفتر دارد. WSJ همچنین به این موضوع اشاره کرده که پیچای از مشارکت برین بسیار هیجان‌زده است و او را به مشارکت در این زمینه تشویق می‌کند.

Gemini که رسماً در کنفرانس گوگل I/O 2023 معرفی شد، از ابتدا به‌گونه‌ای ساخته شده است که یک مدل چندوجهی و بسیار کارآمد در یکپارچگی ابزار و API باشد و بتواند نوآوری‌های آینده مانند حافظه و برنامه‌ریزی را امکان‌پذیر کند.

مدل گوگل که برای مقابله با GPT-4 از OpenAI ساخته می‌شود، هنوز در مرحله آزمایش است و طبق گزارش وال استریت ژورنال، اواخر امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. درست مانند PaLM 2، گوگل قصد دارد آن را در اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی در دسترس قرار دهد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما