رونمایی از سایبرکواد Cyberquad، نخستین موتورسیکلت چهار چرخ تسلا

اقتصاد ۱۰۰ - سایبرکواد (Cyberquad) نخستین موتورسیکلت چهارچرخ شرکت تسلا با قابلیت‌هایی جذاب و کاربردی معرفی شد. این موتور سیکلت مناسب آفرود است.

رونمایی از سایبرکواد Cyberquad، نخستین موتورسیکلت چهار چرخ تسلا

به گزارش گروه دانش و فناوری، شرکت تسلا که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد از نخستین موتورسیکلت چهارچرخ آفرودی خود به‌نام سایبرکواد (Cyberquad) با قابلیت‌های هیجان‌انگیز رونمایی کرد. با دیدن تصاویر ابن موتورسیکلت کاملاً به یاد وانت تسلا سایبرتراک (Tesla Cybertruck) می‌افتید. زیرا طراحی آن از این وانت تمام الکتریکی جذاب الهام گرفته شده است. در ادامه مطلب با مشخصات فنی و قابلیت‌های Cyberquad آشنا خواهید شد.

سایبرکواد (Cyberquad) موتورسیکلت آفرودی تسلا معرفی شد

رقابت در بازار خودروهای برقی در کشورهای مختلف در حال داغ‌تر شدن است و برخی مناطق مانند چین را باید پیشرو این رقابت دانست. شرکت تسلا که به تولید خودروهای الکتریکی مشغول است نیز با تلاش‌های اخیر خود وارد این بازار شده و از استراتژی های مختلفی برای جذب مصرف‌کنندگان چینی استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد تسلا به این نظریه معتقد است که استراتژی‌هایش برای توفیق در بازار چین کافی نبوده و علاوه بر بازار خودروهای برقی می‌تواند وارد حوزه‌های دیگر نیز شود. شرکت خودروسازی تحت مدیریت ایلان ماسک در اقدامی که مطمئناً عده‌ای را متعجب می‌کند، «موتورسیکلت آفرود کاملاً برقی» را برای کودکان معرفی کرده و نام «سایبرکواد» را برای آن انتخاب نموده است.

سایبرکواد (Cyberquad) موتورسیکلت آفرودی تسلا معرفی شد

همانطور که گفتیم تسلا بیشتر به خاطر خودروهای الکتریکی خود در دنیا شناخته شده، اما گهگاه محصولات جدید و جالبی را نیز در سبد عرضه خود قرار می‌دهد. در گذشته، آنها اقلامی با نسخه محدود مانند پاور بانک و حتی دسته خاصی از مشروبات الکلی را نیز معرفی کرده بودند.

در پایان سال 2021، این شرکت Cyberquad را معرفی کرد، یک ATV چهار چرخ برقی که ویژه کودکان ساخته شده است. Cyberquad هم به دلیل «اسباب بازی» بودن و هم یک محصول تسلا بودن، متمایز است. پس از گذشت این مدت طولانی حالا سایبرکواد برای کاربران به صورت عمومی و اولین‌بار در چین برای فروش در دسترس قرار گرفته است.

سایبرکواد (Cyberquad) موتورسیکلت آفرودی تسلا معرفی شد

بنابر اعلام تسلا، پیش‌سفارش‌های سایبرکواد از امروز آغاز می‌شود. Cyberquad با قیمت 11990 یوان (حدود 1700 دلار) و برد 12 کیلومتری با یک بار شارژ عرضه می‌گردد. از دید طراحی که به این محصول بنگریم می‌توان گفت که Cyberquad یک نسخه کوچکتر و مقرون به صرفه تر از ATV الکتریکی Cybertruck بوده که برای کودکان طراحی شده است.

سایبرکواد (Cyberquad) موتورسیکلت آفرودی تسلا معرفی شد

این موتورسیکلت چهارچرخ از الگوی طراحی مینیمالیستی بهره برده و با بدنه‌ای از جنس پوشش فولادی و پلاستیک مقاوم طراحی شده که می‌تواند حداکثر 150 کیلوگرم بار را حمل کند. Cyberquad از یک باتری 12 ولتی تغذیه می‌کند که شارژ کامل آن حدود 6 ساعت طول می‌کشد.

این مینی ATV دارای چراغ جلو، چراغ عقب و چراغ راهنما بوده و یک بخش متحرک برای بارگیری و تخلیه آسان ابزار و بارهای مورد نظر برای آن در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که نحوه بسته‌بندی و تحویل این موتور نیز به سبک اسباب‌بازی‌های لگو است و والدین باید وسیله نقلیه اسباب بازی کودک را خودشان مونتاژ کنند. در واقع بسته‌بندی نهایی متشکل از حداقل 18 قسمت جداگانه است که با دستورالعملی که تسلا در جعبه دستگاه قرار داده باید پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما