اتحادیه جهانی مخابرات ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک در مرزهای ایران را غیر مجاز اعلام کرد

اقتصاد ۱۰۰ - اتحادیه جهانی مخابرات ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک در مرزهای ایران را غیر مجاز اعلام کرد

اتحادیه جهانی مخابرات ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک در مرزهای ایران را غیر مجاز اعلام کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، به‌دنبال پیگیری‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتحادیه جهانی مخابرات ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک در مرزهای ایران را غیرمجاز اعلام کرد.

با پیگیری‌های دولت ایران، اتحادیه جهانی مخابرات موسوم به ITU، اسپیس ایکس را ملزم کرد که در رابطه با خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک، قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند. بر این اساس، ارائه خدمات اینترنت Starlink در مرزهای ایران به‌دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیر مجاز شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در مرزهای ایران مشروط به رعایت قوانین کشور

اتحادیه جهانی مخابرات این خبر را در گزارش خود از مصوبه آخرین جلسه هیات مقررات رادیویی یا RRB اعلام کرد. طبق یکی از قطعنامه‌های اتحادیه جهانی مخابرات، ارائه خدمات از سوی شرکت‌های خارجی در چارچوب مرزهای یک کشور، منوط به دریافت مجوز از سوی آن کشور است. در بررسی‌های انجام شده نیز مشخص شد اسپیس ایکس برای ارائه خدمات استارلینک، مجوزی را از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران کسب نکرده است.

اتحادیه جهانی مخابرات همچنین از ایران به‌خاطر ارائه اطلاعات و ارزیابی‌های تکمیلی و تایید آنها تشکر کرد و کشور نروژ به‌عنوان کشور مرجع ماهواره‌های استارلینک را به‌دلیل عدم پاسخگویی مورد انتقاد قرار داد. ITU باری دیگر مقامات این کشور را موظف به همکاری در این خصوص دانست.

گفتنی است مقامات ایران بارها اعلام کردند که اینترنت ماهواره ای استارلینک به‌شرط پذیرش قواعد سرزمینی ایران در کشورمان اجازه فعالیت خواهد داشت. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اواخر سال گذشته اظهار کرده بود قواعد سرزمینی کشورمان به اپراتورهای اینترنت ماهواره ای ابلاغ شده و در صورت رعایت قوانین، از حضور آنها در کشور استقبال می‌شود. به‌گفته زارع پور، طبق قوانین اتحادیه جهانی مخابرات، اپراتورهای ماهواره‌ای برای فعالیت در هر کشور باید قواعد سرزمینی یا لندینگ رایت آن کشور را رعایت کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما