ناسا اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را آغاز کرد

اقتصاد ۱۰۰ - چهار فضانورد ناسا به مدت ۱۲ ماه، اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را تجربه می‌کنند.

ناسا اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ روی زمین را آغاز کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، چهار فضانورد ناسا به مدت ۱۲ ماه، اولین مأموریت شبیه‌سازی‌شده از شرایط مریخ را روی زمین تجربه می‌کنند. در این مأموریت فضانوردان در محیطی شبیه به شرایط مریخ زندگی می‌کنند و فقط اجازه دارند برای پیاده‌روی در مریخ از آن محیط خارج شده و در فضایی شببه به زمین ماسه‌ای مریخ تردد کنند.

این زیستگاه زمینی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون قرار دارد و هدف آن بازسازی شرایط زندگی در مریخ روی زمین است. اولین آزمایش آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه (CHAPEA) می‌تواند نتایج خوبی به‌همراه داشته باشد.

ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید: «هدف کلی این مأموریت ارزیابی سلامت و عملکرد خدمه با توجه به محدودیت‌های منابع مربوط به مریخ است.»

چنین مأموریت‌هایی به افزایش آمادگی آژانس فضایی برای سفرهای آتی به مریخ کمک می‌کنند.

مأموریت CHAPEA ناسا با چهار خدمه ناسا کلید خورد

مأموریت CHAPEA 1 روز یکشنبه 25 ژوئن آغاز شد. چهار داوطلب وارد زیستگاه تعیین‌شده تحت عنوان «Mars Dune Alpha» شدند. «کلی هاستون»، «راس براکول»، «ناتان جونز» و «آنکا سلاریو»، خدمه انتخاب شده برای مأموریت CHAPEA در زیستگاهی به مساحت حدود ۱۵۸ متر مربع (۱۷۰۰ فوت مربع) که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است، اقامت خواهند داشت. خدمه‌ها به مدت ۱۲ سال در آن زیستگاه زندگی می‌کنند و تنها اجازه دارند برای چند پیاده‌روی روی مریخ شبیه سازی شده از اقامتگاه خود خارج شوند.

وضعیت هر چهار داوطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنها تحت آزمایش‌های پزشکی و روان‌شناختی قرار می‌گیرند. باید دید این مأموریت با چه چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد و چه نتایجی به همراه خواهد داشت.

در این مأموریت، «کلی هاستون» که دانشمند تحقیقات بیماری‌های انسانی است، پروژه را هدایت می‌کند. این در حالی است که «راس براکول»، مهندس سازه و مهندس پرواز مأموریت است، «ناتان جونز» نیز افسر پزشکی با تجربه پزشکی اورژانس است و درنهایت «آنکا سلاریو»، میکروبیولوژیست در نیروی دریایی ایالات متحده است.

چهار خدمه در زیستگاه پرینت سه‌بعدی زندگی خواهند کرد که شامل اتاق‌های مخصوص انجام برخی فعالیت‌های کاری، اتاق‌های شخصی، آشپزخانه و همچنین امکاناتی برای تحقیقات پزشکی، تفریح، ورزش، کار و فعالیت‌های توسعه محصول است. همچنین این زیستگاه دارای دو سرویس بهداشتی است.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما