دانشمندان برای ربات‌های فضایی پوست هوشمند می‌سازند

اقتصاد ۱۰۰ - این پوست هوشمند، ربات‌ها را برای استفاده در فضا ایمن می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که وظایف مختلفی را انجام دهند.

دانشمندان برای ربات‌های فضایی پوست هوشمند می‌سازند

به گزارش گروه دانش و فناوری، مؤسسه فناوری دانمارک (DTI) توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) انتخاب شده است که برای ربات‌های فضایی که به‌شیوه‌های مختلفی به فضانوردان کمک می‌کنند،  پوست هوشمند  تولید کند.

 

ربات‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و همان‌طور که در سرتاسر جهان به‌شیوه‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود، در فضا نیز حضور دارند. بااین‌حال، ربات‌های فضایی که برای همراهی فضانوردان انتخاب می‌شوند، باید بتوانند در برابر چالش‌های فضا مانند تشعشعات، فشار کم و نوسانات شدید دما مقاومت کنند.

ساخت پوست هوشمند برای ربات‌های فضایی

براساس گزارش‌های منتشرشده، محققان قصد دارند یک پوست هوشمند جدید با طراحی ویژه برای ربات‌های ساخته‌شده از مواد نرم بسازند که می‌توان آن‌ها را با تکنیک‌های پرینت سه‌بعدی چاپ کرد. این پوست هوشمند، ربات‌ها را برای استفاده از فضا ایمن می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا وظایف مختلفی را انجام دهند.

«کریستین دالزگارد»، از DTI، درباره این پروژه جدید توضیح می‌دهد:

«ما یک پوست هوشمند طراحی و آزمایش خواهیم کرد که ربات‌ها را برای اکتشافات فضایی آینده مناسب‌تر می‌کند. این برنامه شامل آزمایش سنسورهای سطحی پیشرفته و پنل‌های هشداردهنده می‌شود که می‌توانند ربات‌ها را قادر به شناسایی و جلوگیری از برخورد احتمالی با اشیا در محیط کنند. این پوست هوشمند باعث می‌شود آن‌ها دستیاری قدرتمند و ایمن برای فضانوردان در فضا باشند.»

ربات‌ها در فضا پتانسیل‌های بسیار زیادی دارند و از آزمایش‌های علمی گرفته تا تعمیر و نگهداری در ایستگاه‌های فضایی و همچنین استخراج منابع ارزشمند، می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. همچنین فرستادن ربات به‌جای انسان به فضا، هزینه و خطر کمتری به‌همراه دارد.

انتظار می‌رود بخش اول این پروژه تا مارس سال 2024 تکمیل شود. محققان اعتقاد دارند که این پیشرفت درنهایت به ساخت ماشین‌هایی منجر شود که می‌توانند به فضانوردان در فضا کمک کنند.

درحال‌حاضر پروژه‌های متعدد مشابه دیگری نیز درحال انجام است که در آن‌ها، پوست هوشمند باعث می‌شود ربات‌ها بتوانند خودشان را تعمیر کنند و همچنین مانند انسان‌ها حس لامسه داشته باشند.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما