با گیمینگ ابری در پلی استیشن 5 بدون نصب فایل، بازی کنید!

اقتصاد ۱۰۰ - سونی درنظر دارد پشتیبانی از گیمینگ ابری در پلی استیشن 5 را به ارمغان آورد. با این‌وجود گیمرهای پلتفرم گیم سونی می‌توانند بدون نصب فایل، بازی کنند.

با گیمینگ ابری در پلی استیشن 5 بدون نصب فایل، بازی کنید!

به گزارش گروه دانش و فناوری، غول صنعت گیم جهان قصد دارد پشتیبانی از فناوری گیمینگ ابری در پلی‌استیشن 5 را فعال کند تا مشترکان سرویس پلی‌استیشن پلاس پرمیوم امکان اجرای بازی بدون نصب فایل را داشته باشند. اما جالب است بدانید که سونی بنابر همکاری‌هایی که از چند سال پیش در زمینه گیمینگ ابری با مایکروسافت آغاز کرده به این مهم دست خواهد یافت.

دسترسی به گیمینگ ابری در پلی استیشن 5 به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

سونی به تازگی استریم ابری بازی روی کنسول PS5 را تست کرده و قصد دارد گروهی از کاربران PS5 را به وسیله آن از نصب گیم روی کنسول بی‌نیاز نماید. این قابلیت جدید برای بازی‌های PS5 از جمله عنوان‌های اختصاصی اشتراک PlayStation Plus، نسخه دموی بازی‌ها و همچنین بازی‌های دیجیتال خریداری شده توسط کاربران فعال خواهد شد.

قابلیت استریم بازی از طریق سرویس‌های ابری روی PS5 یعنی کاربران دیگر نیازی به نصب بازی روی کنسول خود نخواهند داشت. سونی در حال حاضر از استریم بازی‌ها روی PC، مک و گوشی پشتیبانی می‌کند اما باید از کنسول PS5 به عنوان میزبان برای دانلود بازی استفاده کرد.

دسترسی به گیمینگ ابری در پلی استیشن 5 به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

سونی ماه گذشته از کنسول گیمینگ دستی Project Q رونمایی کرد و به نظر می‌رسد تلاش‌های جدید این شرکت در زمینه گیمینگ ابری، کنسول دستی را نیز به دستگاهی قدرتمندتر تبدیل خواهد کرد. به گزارش The Verge، سونی از سال 2019 همکاری با جدی‌ترین رقیب خود یعنی مایکروسافت را برای بهبود سرویس‌های ابری برای بازی و استریم محتوا آغاز کرده است.

با این وجود شرکت ژاپنی در سال‌های اخیر سعی کرده از سرویس‌های وب آمازون (AWS) برای پردازش ابری استفاده کند و به احتمال زیاد، همکاری استراتژیک با مایکرسافت قربانی رقابت بسیار جدی دو شرکت در بخش گیمینگ شده است.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما