سونی از چند سنسور دوربین موبایل 50 مگاپیکسلی جدید از سری LYTIA رونمایی کرد

اقتصاد ۱۰۰ - سونی هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده است که سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر.

سونی از چند سنسور دوربین موبایل 50 مگاپیکسلی جدید از سری LYTIA رونمایی کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، خیلی از طرفداران دوربین‌های موبایل معمولاً در هنگام خرید به‌دنبال سنسورهای IMX سونی می‌گردند. این شرکت ژاپنی پارسال از برند جدید LYTIA برای سنسورهای جدید خود رونمایی کرد و حالا اولین محصولات از این خانواده معرفی شده‌اند.

سونی هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده است که سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر؛ بااین‌حال، بعضی از این سنسورهای جدید با سنسورهای موجود از سری IMX همپوشانی دارند. مدل پایه محصولات جدید سونی  LYT500  نام دارد که یک سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه  1/2.93 اینچی  و پیکسل‌های 0.6 میکرونی است.

این شرکت همچنین  LYT600  را معرفی کرده که 50 مگاپیکسلی با اندازه  1/1.953 اینچی  است و از قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار با تمام پیکسل‌ها بهره می‌برد. در جایگاه بعدی  LYT700  وجود دارد که بازهم 50 مگاپیکسلی با اندازه  1/1.56 اینچی  است و از HDR پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کلی سنسورهای جدید سونی LYTIA

چهارمین سنسور جدید سونی با نام  LYT800  یک سنسور 53 مگاپیکسلی با اندازه  1/1.43 ای ن چی  است که برای دستگاه‌های پریمیوم ساخته شده. این محصول اولین سنسور CMOS است که از  ساختار پیکسلی با ترانزیستور دولایه  پشتیبانی می‌کند تا سطح سیگنال را به بهترین حالت برساند.

درنهایت یک سنسور حرفه‌ای به نام  LYT900  هم معرفی شده که 50 مگاپیکسلی با اندازه  1/0.98 اینچی  است. این سنسور تقریباً 1 اینچی احتمالاً برای گوشی‌های پرچمدار به‌کار گرفته خواهد شد؛ هرچند هنوز اعلام نشده است که کدام محصولات میزبان سنسورهای جدید سونی خواهند بود. البته می‌توان حدس زد که جانشین دستگاه‌هایی مثل شیائومی 13 اولترا و اوپو فایند X6 پرو از این سنسورها بهره‌مند شوند.

سنسورهای CMOS جدید سونی همگی با حدود 50 میلیون پیکسل می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بازار موبایل باشند و به‌راحتی جای سنسورهای IMX را بگیرند، اما هنوز نمی‌توان با اطمینان در این رابطه اظهارنظر کرد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت در آینده چه تصمیماتی را اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما