یک مومیایی 3000 ساله در پرو زیر حدود 7000 کیلوگرم زباله کشف شد

اقتصاد ۱۰۰ - این مومیایی احتمالاً به تمدنی با نام «مانچای» تعلق داشته که از 1500 قبل از میلاد تا 1000 قبل از میلاد وجود داشته است.

یک مومیایی 3000 ساله در پرو زیر حدود 7000 کیلوگرم زباله کشف شد

به گزارش گروه دانش و فناوری، باستان‌شناسان در لیما، پایتخت کشور پرو، یک  مومیایی 3000 ساله  را که گفته می‌شود احتمالاً یک قربانی بوده است، زیر چندین هزار کیلوگرم زباله کشف کردند.

به گزارش رویترز، باستان‌شناسان و دانشجویان «دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن مارکوس» در هفته جاری این مومیایی را کشف کردند. ابتدا موها و جمجمه آن مشاهده شده است. اما همان‌طور که در ادامه گزارش گفته شده، روی این مومیایی باستانی بیشتر از 6800 کیلوگرم زباله وجود داشته است که محققان برای بررسی این کشف شگفت‌انگیز، ابتدا باید آن‌ها را از محل خارج می‌کردند.

علاوه بر مومیایی، در زیر این انبار زباله‌ها، اقلام دفن‌شده دیگری مانند ذرت، برگ‌های گیاه کوکا و دانه نیز وجود داشته است.

مومیایی از تمدن مانچای

به گفته «میگل آگیلار»، یکی از باستان‌شناسان مربوط به این تحقیق، مومیایی احتمالاً به تمدنی تحت عنوان «مانچای» تعلق داشته است که مردم آن از 1500 قبل از میلاد تا 1000 قبل از میلاد در اطراف منطقه لیما امروزی زندگی می‌کرده‌اند. مردم تمدن مانچای معمولاً معابدی به شکل حرف انگلیسی U می‌ساختند که به‌سمت محل طلوع خورشید بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نشانه‌های دیگری نیز در این محل دفن کشف شده که نشان می‌دهد این مومیایی به تمدن مانچای تعلق داشته است؛ مانند موقعیت و محل قرارگیری آن در معبد U شکل. به گفته آگیلار، این شخص در آخرین مرحله ساخت این معبدها رها شده یا به‌عنوان یک قربانی کشته شده است.

پیش از ورود اسپانیایی‌ها به قاره آمریکا، تمدن‌های مختلفی در کشور پرو امروزی مومیایی‌کردن اجساد را انجام می‌داده‌اند؛ برخی از این مومیایی‌ها دفن شده‌اند، بسیاری از آن‌ها در وضعیت جنینی قرار داشته‌اند و برخی دیگر در طول جشنواره‌های مهم بیرون آورده و با آن‌ها راهپیمایی انجام می‌شده است.

در ارتباط با مومیایی‌ها، مصر که در چند سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در این زمینه کرده است، اوایل این ماه از از کارگاه‌های مومیایی‌سازی و مقبره‌های تازه کشف‌شده گورستان سقاره رونمایی کرد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما