اگر این گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو را دارید، منتظر آپدیت MIUI 15 نباشید

اقتصاد ۱۰۰ - لیست جدیدی شامل 45 گوشی شیائومی، ردمی و پوکو منتشر شده که طبق پیش‌بینی‌ها برای آن‌ها آپدیت MIUI 15 منتشر نخواهد شد.

اگر این گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو را دارید، منتظر آپدیت MIUI 15 نباشید

به گزارش گروه دانش و فناوری، 

MIUI 15 نسخه جدید رابط کاربری شیائومی بوده که انتظار داریم در ماه نوامبر (آبان) به طور رسمی عرضه شود. این پوسته ویژگی‌های جدید زیادی را در جدیدترین نسخه دریافت کرده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هنوز لیست رسمی گوشی‌هایی که از آپدیت MIUI 15 پشتیبانی می‌کنند توسط شیائومی منتشر نشده اما اگر بخواهیم بر اساس روال آپدیت‌های MIUI پیش‌بینی کنیم، می‌توانیم یک لیست متشکل از 45 گوشی را در نظر داشته باشیم که به احتمال زیاد خبری از به روز رسانی MIUI 15 برایشان نخواهد بود.

گوشی‌هایی که احتمالا آپدیت MIUI 15 را دریافت می‌کنند

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، یک لیست تهیه شده که احتمال دریافت به روز رسانی MIUI توسط این گوشی‌ها از یک درصد تا 50 درصد متغیر است. در ادامه به تمامی این مدل گوشی‌ها اشاره خواهیم داشت و در هر مدل، به عوامل و فاکتورهایی که احتمال دریافت آپدیت را ارتقا یا کاهش می‌دهند می‌پردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

آپدیت MIUI 15

شیائومی می ۱۰، می ۱۰ پرو، می ۱۰ اولترا و می ۱۰ اس

سری می 10 – Mi 10 گوشی‌های پرچمدار شیائومی را تشکیل می‌دهند و بر همین اساس، انتظار داریم انتشار آپدیت MIUI 15 برای آن‌ها در اولویت باشد. این گوشی‌ها آپدیت اندروید 13 را هم دریافت کرده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا شانس بالایی برای دریافت نسخه جدید رابط کاربری شیائومی را هم داشته باشند.

می 10 تی، پرو، ردمی K30S، ردمی K30 پرو، پوکو اف 2 پرو

درباره این محصولات باید بگوییم احتمالا MIUI 15 برایشان عرضه نخواهد شد. سایر گوشی‌های سری می 10 همگی آپدیت اندروید 13 را دریافت کردند اما در این گروه، آخرین به روز رسانی مربوط به MIUI 14 بر پایه اندروید 12 بوده است. بدین ترتیب شانس دریافت جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI در آن‌ها پایین خواهد بود.

پوکو ایکس 3، پوکو ایکس 3 NFC

چیپست مورد استفاده در اسمارت فون‌های ردمی نوت 10 پرو – Redmi Note 10 Pro، ردمی نوت 12 پرو 4 جی – Redmi Note 12 Pro 4G و می 11 لایت – Mi 11 Lite همگی یکسان بوده است. بنابراین احتمال دریافت نسخه جدید MIUI توسط این گوشی وجود دارد.

ردمی نوت ۱۰، ردمی نوت ۱۰ لایت

این دو گوشی از جمله محصولات پرطرفدار برند زیرمجموعه شیائومی، یعنی ردمی بوده و کاندیدهای اصلی برای دریافت آپدیت MIUI برشمرده می‌شوند. اما نکته غم‌انگیز ماجرا اینجاست که شیائومی برای این مدل‌ها حتی آپدیت اندروید 13 را هم منتشر نکرده است. با این وجود بیایید امیدوار باشیم که چینی‌ها به واسطه محبوبیت این سری به سراغ عرضه آپدیت MIUI 15 برایشان بروند.

ردمی ای ۱، ردمی ای ۱ پلاس، پوکو سی ۴۰، پوکو سی ۵۰

این مجموعه از گوشی‌ها به عنوان محصولات اقتصادی شیائومی شناخته می‌شوند که طرفداران خاص خودشان را هم دارند. کاربران نسبتا زیادی منتظر استفاده از MIUI 15 روی این گوشی‌ها هستند اما باید بدانید هر 4 گوشی این بخش، حتی آپدیت MIUI 14 را هم دریافت نکرده‌اند. یکی از دلایل اصلی عدم دریافت این آپدیت، چیپست قدیمی و سخت افزار ضعیف عنوان شده است. این موضوع باعث می‌شود تا شانس دریافت MIUI 15 توسط آن‌ها به شدت کاهش پیدا کند.

به دلیل سخت افزار پردازشی ضعیف این گوشی‌ها، حتی اگر آپدیت MIUI 15 با این مدل‌ها سازگار باشد باز هم شاهد عملکرد با ثبات و مطلوبی از آن‌ها نخواهیم بود. بدین ترتیب شانس دریافت نسخه جدید رابط کاربری شیائومی توسط این موبایل‌ها پایین بوده و دارندگان این اسمارت فون‌ها برای تجربه MIUI 15، باید گوشی جدیدی خریداری کنند.

ردمی ۱۰ پاور، ردمی ۱۰ سی، ردمی ۱۰ ای، ردمی ۱۰ پک هند

آپدیت MIUI 15

این گوشی‌ها از آنجایی که به تازگی معرفی و به بازار عرضه شده‌اند، احتمال دریافت آپدیت MIUI 15 توسط آن‌ها بالاست. اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که MIUI 14 برای هیچ‌کدام منتشر نشده است.

ردمی نوت ۹ پرو، ردمی نوت ۹ مکس، ردمی نوت ۹ اس

بیایید صادق باشیم، این دیوایس‌ها شانس بسیار کمی برای دریافت MIUI 15 دارند. در واقع اگر نسخه جدید رابط کاربری شیائومی برای ردمی نوت 10 لایت – Redmi Note 10 Lite منتشر شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که سری ردمی نوت 9 نیز از این به روز رسانی برخوردار شوند. البته شیائومی وعده داده که آپدیت‌های امنیتی را تا ماه می 2023 برای این گوشی‌ها منتشر خواهد کرد و همچنین نسخه اندرویدشان را ارتقا خواهد داد. این موضوع تا به امروز به حقیقت پیوسته و نسخه اندروید این گوشی‌ها از 11 به 12 رسیده است. اما انتشار آپدیت MIUI 15 برای این موبایل‌ها بسیار کم خواهد بود، چیزی در حد 0.1 درصد.

گوشی‌هایی که احتمالا آپدیت MIUI 15 را دریافت نخواهند کرد

متاسفانه احتمال بسیار کمی وجود دارد که لیست گوشی‌های زیر، موفق به دریافت آپدیت MIUI 15 شوند. گرچه شیائومی لیست گوشی‌هایی که با MIUI 15 سازگارند را منتشر نکرده اما به وضوح گوشی‌هایی که در برنامه به روز رسانی قرار نگرفته‌اند را معرفی کرده تا دارندگان آن‌ها امید واهی برای دریافت زودهنگام نسخه جدید رابط کاربری نداشته باشند.

شیائومی

می 10 لایت 5 جی، Youth، می 10 تی لایت، می 10 آی 5 جی

این گوشی‌های شیائومی شانس پایینی برای دریافت جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI را دارند. هیچ اعلام رسمی‌ای مبنی بر عدم دریافت آپدیت توسط این گوشی‌ها منتشر نشده و وضعیت آپدیتشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. فاکتورهای مختلفی روی عرضه یا عدم عرضه آپدیت مانند قدیمی بودن سخت افزار پردازشی یا در اولویت قرار دادن پرچمداران برای عرضه آپدیت MIUI 15 تاثیرگذار هستند.

متاسفانه دارندگان این گوشی‌ها حداقل تا ماه‌های آینده نمی‌توانند از جدیدترین ویژگی‌های MIUI بهره‌مند شوند و تنها یک کورسوی امید برای دریافت آپدیت خواهند داشت. می 10 Youth در لیست EOS قرار گرفته و بدین معناست که شانس عرضه آپدیت MIUI 15 برای این گوشی صفر درصد خواهد بود.

ردمی K30، ردمی K30 5G، ردمی K30 Recing، ردمی K30 آی

بعید به نظر می‌رسد که این مدل‌های گوشی ردمی کی 30 – Redmi K30 از آپدیت MIUI 15 برخوردار شوند. شیائومی به طور رسمی اعلام کرد فعلا برنامه‌ای برای به روز رسانی این گوشی‌ها ندارد اما اگر به قدرت سخت افزار پردازشی این گوشی‌ها و همچنین ملاحظات استراتژیک شیائومی نگاهی داشته باشیم، عرضه MIUI 15 برای این مدل چندان منطقی نخواهد بود.

کاربران این گوشی‌ها باید بدانند به احتمال زیاد خبری از نسخه جدید MIUI نخواهد بود و اگر به ویژگی‌های نسخه 15 این رابط کاربری دل خوش کرده بودند، بایستی به سراغ خرید یک گوشی جدید بروند. ناگفته نماند هر ۴ مدل این گوشی‌ها در لیست EOS قرار دارند و شانس عرضه آپدیت برایشان صفر است.

ردمی نوت ۹، ردمی نوت ۹ ۵ جی، ردمی نوت ۹ تی

شیائومی

این گوشی‌های سری ردمی نوت 9 – Redmi Note 9 از MIUI 15 محروم خواهند بود. دلیل خاصی برای عدم دریافت آپدیت توسط شیائومی منتشر نشده اما احتمالا منشا آن به چیپست قدیمی و محدودیت‌های عملکردی دیوایس برمی‌گردد. کاربران این گوشی‌ها باید فعلا از نسخه فعلی MIUI استفاده کنند تا شاید در آینده دور، چینی‌ها آپدیت MIUI 15 را با پشتیبانی از سری نوت 9 عرضه کنند.

ردمی ۱۰ ایکس، ردمی ۱۰ ایکس ۵ جی

برای سری ردمی 10 ایکس و نسخه 5 جی‌اش نسخه جدید MIUI را دریافت نخواهند کرد. دلایل متنوعی از جمله سخت افزار پردازشی یا استراتژی شیائومی ممکن است سبب حذف این گوشی‌ها از برنامه آپدیت شناخته شوند. بدین ترتیب دارندگان این گوشی‌ها حداقل فعلا در حسرت MIUI 15 خواهند ماند.

ردمی ۹، ردمی ۹ سی، ردمی ۹ ای، ردمی ۹ پرایم، ردمی ۹ آی، ردمی ۹ پاور، ردمی ۹ تی

با توجه به برنامه‌های فعلی شیائومی، به نظر می‌رسد کاربران سری ردمی 9 – Redmi 9 به استفاده از نسخه فعلی MIUI 14 محدود خواهند بود. چینی‌ها قصدی برای انتشار آپدیت MIUI 15 برای این سری ندارند و اگر هم قرار باشد برایشان این به روز رسانی عرضه شود، حداقل 6 ماه باید صبر پیشه کنند.

پوکو ام ۲، ام ۲ پرو، پوکو ام ۳، پوکو ام ۳ پرو، پوکو ایکس ۲

احتمال حضور این دسته از گوشی‌ها در لیست دیوایس‌های پشتیبانی‌کننده از MIUI 15 پایین است. شیائومی درباره دلیل عدم سازگاری این نسخه از رابط کاربری با این گوشی‌ها اطلاعاتی منتشر نکرده ولی می‌توانیم حدس بزنیم که احتمالا به دلیل سخت افزار قدیمی، خبری از آپدیت MIUI برایشان نخواهد بود. بدین ترتیب دارندگان این مجموعه موبایل‌ها شانس چندانی برای تجربه ویژگی‌های MIUI 15 ندارند. پوکو ایکس 2 – POCO X2 در لیست EOS قرار گرفته و می‌توانیم به طور قطعی بگوییم با نسخه جدید رابط کاربری ناسازگار خواهد بود.

جمع‌بندی

شیائومی

در حال حاضر هیچ تایید رسمی برای دریافت یا عدم دریافت آپدیت توسط گوشی‌های شیائومی وجود ندارد. سازگاری گوشی‌ها با آپدیت MIUI 15 به فاکتورهای مختلفی از قبیل قدرت پردازش، عملکرد دیوایس و همچنین میزان تقاضا بستگی دارد. نقشه راه شیائومی در سال 2023 بر پایه اندروید 12 ترسیم شده بود و حالا با ظهور MIUI 15 که ممکن است روی اندروید 13 یا 14 اجرا شود، نیاز به افزودن اطلاعات تکمیلی توسط این کمپانی چینی به شدت احساس می‌شود.

ما انتظار داریم نسخه بتای MIUI 15 در ماه نوامبر سال جاری میلادی در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار بگیرد. احتمالا تا پیش از آن تاریخ، لیست دقیقی از اسمارت فون‌های سازگار با این رابط کاربری به طور رسمی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما