شمارش معکوس عرضه آیفون ۱۵؛ تولید آزمایشی سری پرچمدار اپل آغاز شد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل با همکاری شرکت فاکسکان تولید آزمایشی سری آیفون ۱۵ را شروع کرده است.

شمارش معکوس عرضه آیفون ۱۵؛ تولید آزمایشی سری پرچمدار اپل آغاز شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به آیفون ۱۵ رونمایی کند که شامل چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (اولترا) می‌شود. تا به امروز، شایعات بی‌شماری پیرامون این سری پرچمدار منتشر شده است که بخشی از مشخصات فنی و طراحی آن‌ را فاش کرده‌اند. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد سری آیفون ۱۵ وارد فاز نهایی توسعه شده است چرا که شرکت فاکسکان در حال حاضر تولید آزمایشی این سری پرچمدار را آغاز کرده است. 

همانطور که می‌دانیم، عرضه سری آیفون ۱۵ کمی پس از معرفی آن در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. با توجه به محبوبیت گسترده سری آیفون در بین کاربران، پیش‌بینی شده است که در هفته‌های نخست عرضه سری آیفون ۱۵ شاهد فروش چشمگیر نسل جدید سری پرچمدار اپل باشیم. برای جلوگیری از مشکل کمبود عرضه، غول فناوری آمریکایی تولید آزمایشی سری آیفون ۱۵ را در کارخانه Zhengzhou فاکسکان آغاز کرده است. فاز تولید آزمایشی آیفون ۱۵ کوتاه خواهد بود و اپل قبل از پایان ماه میلادی جاری برای تولید انبوه سری پرچمدار خود اقدام خواهد کرد. 

ظاهرا اپل درنظر دارد حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیون واحد از سری آیفون ۱۵ را به فروش برساند که بخش اعظمی از این آمار به مدل‌های پرو سری یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تعلق خواهد داشت. علاوه بر فاکسکان، شرکت Shenzhen Luxsahre Precision نقش دومین تامین‌کننده بزرگ اپل را ایفا خواهد کرد. 

شایعات اذعان داشته‌اند که سری آیفون ۱۵ از طراحی مشابه آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس شامل ناچ کوچک‌تر و لبه‌های تخت بهره خواهد برد. البته آیفون ۱۵ پرو مکس برای مقاومت بیشتر به فریم تیتانیومی نیز مجهز خواهد بود. همچنین گزارش شده است که سری آیفون ۱۵ از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور جدید و دوربین سلفی مجهز به فوکوس خودکار برخوردار خواهد بود. نسخه پرمیوم سری نیز با لنز پریسکوپی همراه خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که قلب تپنده آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تراشه قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر A17 بایونیک خواهد بود که احتمالا برپایه لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. همچنین سری آیفون ۱۵ برای اولین بار با درگاه USB-C روانه بازار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما